کامیاران | برگزاری جلسه شورای سالمندان

در سومین روز از اسفند ماه سال جاری جلسه شورای ساماندهی سالمندان با رویکرد توجه هر چه بیشتر به سلامت روان سالمندان در اوقات فراغت برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کردستان این جلسه با حضورکارشناس اجتماعی فرماندار، بخشدار، شهرداری، نمایندگان ادارات(آموزش و پرورش، جهادکشاورزی، شبکه بهداشت، بنیاد شهید، فرهنگ و ارشاد اسلامی، تامین اجتماعی و...) و رییس و کارشناس بهزیستی کامیاران در سالن اجتماعات بهزیستی شهرستان برگزار شد.

رییس بهزیستی کامیاران بعد از تشکر از حضور اعضا، سالمندان را گنجینه ای با ارزش در خانواده ها خواند و با اشاره به افزایش نرخ رو به رشد جمعیت سالمندی بیان داشت: عدم برنامه ریزی برای اوقات فراغت سالمندان، با توجه به اینکه اکثر سالمندان در شرایطی هستند که ساعات زیادی را در شبانه روز تنها می مانند، می تواند موجبات بروز افسردگی و آسیب سلامت روان را در این عزیزان افزایش دهد.

وحیده باتمانی ادامه داد: علاوه بر نیاز به توجه خانواده ها برای فراهم نمودن شرایطی که سالمند بتواند به نحو احسن از اوقات فراغت و تنهایی خویش بهره ببرد، نیاز است همه ی اعضای شورا با همکاری و هم اندیشی، تمهیداتی در زمینه ی ارتقای حیطه‌های گوناگون سبک زندگی سالمندان به ویژه در زمینه ی تفریحات و الگوی اوقات فراغت آنها، ارائه دهند.

با توجه به در پیش بودن فصل بهار، برنامه ریزی جهت اجرای جنگ شادی، برگزاری مسابقه بازی های محلی و آشپزی غذاهای سنتی، مناسب سازی پارکها و فضای سبز و...از جمله مواردی بود که جهت کمک به تامین ارامش و سلامت روان قشر سالخورده در ایام فراغت مصوب گردید.

کامیاران | برگزاری جلسه شورای سالمندان

منبع: روابط عمومی بهزیستی استان کردستان

کد خبر 74664

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد