دررسانه | معلولان بهزیستی اردبیل از ۵۹ عنوان خدمات ستاره‌دار بهره‌مند شدند

اردبیل - ایرنا -- مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با اشاره به تفاهم‌نامه منعقده بهزیستی با بیمه سلامت گفت: معلولین تحت پوشش بهزیستی که دارای پوشش بیمه‌ای معتبر از بیمه سلامت هستند، از ۵۹ عنوان خدمات ستاره‌دار توانبخشی بهره‌مند شدند.

به گزارش ایرنا، حامد رضایی در نشستی با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل اظهار کرد: این خدمات در حوزه‌های مختلف از جمله کاردرمانی، گفتار درمانی، شنوایی سنجی و فیزیوتراپی ارائه خواهد شد.

وی اضافه کرد: افراد آموزش دیده در مراکز توانبخشی و آموزشی از نظر زبان، گفتار و تکلم، تربیت شنیداری یافته و در کلاس‌های عادی به ادامه تحصیل و فراگیری آموزش‌های دیگر می‌پردازند که با این اقدام از حیث فرآیندهای شناختی از جمله حافظه، توجه و سرعت پردازش در حد کودکان نرمال و عادی قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون حدود ۲۷ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی استان بوده و از خدمات مستمر و غیرمستمر سازمان بهره‌مند هستند، تصریح کرد: با توجه به تعدد وظایف و امورات محوله در سازمان بهزیستی، بخش وسیعی از خدمات از طریق حوزه توانبخشی به افراد جامعه هدف در حال ارائه می‌باشد.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل در زمینه ارائه خدمات آموزشی و توانبخشی به خانواده و کودک کم شنوا و ناشنوا از طریق مراکز روزانه غیر دولتی تحت نظارت بهزیستی افزود: در شهرستان‌های اردبیل، پارس‌آباد، مشگین‌شهر و خلخال برای ۱۷۰ کودک کم شنوا و ناشنوا خدمات تخصصی ارائه می‌شود.

رضایی در رابطه با ارائه کمک هزینه عمل جراحی کاشت حلزون به کودکان ناشنوای نیازمند در استان گفت: امسال ۱۲۶ نفر از توانخواهانی که کاشت حلزون شدند کمک هزینه کاشت حلزون و کمک هزینه تعمیر و تعویض قطعه کاشت دریافت کردند.

وی ادامه داد: حدود ۵۵ هزار و ۳۷۵ مورد انواع باتری سمعک نیز برای استفاده کم شنوایان دارای سمعک در سال جاری تهیه و ارائه شد.

رضایی بر لزوم پیگیری و توجه به خانواده‌های دارای فرد معلول و تلاش مضاعف برای فعالیت‌های پیشگیری از معلولیت‌ها تاکید کرد.

کد خبر 74133

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد