تسهیلگری اشتغال ۱۱۲۸ نفر در بهزیستی استان اردبیل

به گزارش روابط عمومی، حامد رضایی مدیرکل بهزیستی استان از اشتغالزایی برای یک هزار و ۱۲۸ نفر در نه ماه سالجاری خبر داد.

حامد رضایی مدیرکل بهزیستی استان گفت: در سال ۱۴۰۱ تعداد یک هزار و ۳۷۹ نفر برای بهزیستی استان تسهیلگری اشتغال جامعه هدف سهمیه در نظر گرفته شده بود که با تلاش مجموعه بهزیستی تاپایان آذر ماه سالجاری برای تعداد یک هزار و ۱۲۸ نفر و با استفاده از شیوه های مختلف تسهیلگری، اشتغالزایی صورت گرفته است که تا بحال ۸۴ درصد برش استانی محقق گردیده است.

مدیرکل بهزیستی استان تصریح کرد: از محل  بند " ب" تبصره ۱۶ قانون بودجه یک میلیارد و ۳۹۷ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه  بانکی به بهزیستی ابلاغ شده بود که با عاملیت تعداد ۱۶ بانک پرداخت این تسهیلات صورت می گیرد. که از تعداد یک هزار و ۲۱۵ نفر بالغ بر یک میلیارد و ۱۴۴ میلیون ریال معرفی شده به بانک  تعداد ۸۲۲ نفر با مبلغ ۷۶ ۳ هزار و ۶۳۰ ریال موفق به اخذ تسهیلات شده اند.

وی گفت: برای تسهیلگری اشتغال جامعه هدف علاوه بر پرداخت تسهیلات قرض الحسنه بانکی از طرق پرداخت بیمه خویش فرمایی، کارفرمایی، پرداخت یارانه ارتقاء کارآیی معلولان و پرداخت تسهیلات قرض الحسنه کارفرمایی زمینه اشتغال و پایداری شغل عزیزان تحت پوشش صورت می گیرد.

 حامد رضایی اضافه نمود: در صورتی که کارفرمایان بخش خصوصی و تعاونی از افراد تحت پوشش به کار بگیرند می توانند از مشوق های بیمه به میزان ۲۳ درصد یارانه ارتقاء کارآیی معلولان تا سقف ۵۰ درصد حداقل حقوق و دستمزد و تسهیلات قرض الحسنه بانکی به میزان ۱۵۰ میلیارد ریال به ازای هر نفر و در مجموع تا ۴۰ میلیارد ریال بهره مند شوند.

کد خبر 71306

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد