دومین دوره آموزشی کارشناسان روابط عمومی خراسان رضوی برگزار شد

دومین دوره آموزشی کارشناسان روابط عمومی استان با هدف ایجاد وحدت رویه و به روز رسانی اطلاعات کاربردی به ویژه در راستای افزایش دسترسی شهرستان های استان به فضای اختصاصی در پورتال بهزیستی جهت انتشار اخبار و فعالیت ها و ...، دوشنبه ۵ دی ماه در محل سالن اجتماعات اداره کل بهزیستی خراسان رضوی برگزار گردید.

مدیر روابط عمومی بهزیستی خراسان رضوی درخصوص این دوره آموزشی، گفت: در این دوره تمامی کارشناسان روابط عمومی بهزیستی شهرستان‌های استان خراسان رضوی حضور داشتند و از محتوای آموزشی شامل؛ نکات کاربردی در خبرنویسی و عکاسی خبری، آموزش پنل مدیریت و نحوه بارگذاری محتوا در سایت اختصاصی شهرستان، مرور شاخص های اختصاصی روابط عمومی و دستورالعمل تبلیغات و انتشارات و... استفاده کردند.

مجید اسلامی با بیان اینکه تلاش برای شکل‌دهی به مجموعه‌ای هماهنگ که بتواند سازمان را به اهداف خود برساند از وظایف عمده روابط عمومی است، گفت: ارتباطات و بطور ویژه روابط عمومی، ضمن آنکه یک قلمروی تکنیکی و فنی دارد، دارای قلمرو و دامنه اخلاقی و ارزشی نیز می باشد. روابط عمومی یک فن، دانش و یک قلمرو مهم اخلاقی است. نقش روابط عمومی به‌عنوان ابزار مدیریتی برای فعالیت‌های حرفه‌ای، علمی و الکترونیکی از مشخصه‌های روابط عمومی در عصر ارتباطات است.

وی افزود: روابط عمومی مدون و برنامه‌ریزی شده یکی از ابزارهای قوی مدیریت افکار است. روابط عمومی به‌عنوان اصلی‌ترین حلقه ارتباط بین مدیران و کارکنان، مسئولیت خطیری در فرآیند دسترسی مدیران و افکار جمعی کارکنان دارند به‌همین دلیل توجه ویژه به روابط عمومی، به‌عنوان نهادی که می‌تواند به صورت نظام‌مند، برنامه‌ریزی شده و سنجیده در جهت ایجاد، حفظ و گسترش تعامل و تفاهم مدیران با کارکنان اقدام کند بسیار حائز اهمیت است.

مدیر روابط عمومی بهزیستی خراسان رضوی خاطرنشان کرد:  اگر بخواهیم به عمده وظایف روابط عمومی بپردازیم می‌توان مطلع کردن و خبر دادن، ترغیب، تشویق، ترویج  و تبلیغ، انجام تحقیقات  اجتماعی و افکارسنجی و پیوند آن به  منابع سازمان  و عمومی مردم، هماهنگی عوامل مورد نیاز سازمان، برقراری ارتباط با افراد و سازمان‌ها به‌نحوی که برای آن فرد یا سازمان اهمیت داشته یا در آینده خواهد داشت، اشاره کرد.

شایان ذکر است این دومین دوره برگزارشده ویژه کارشناسان روابط عمومی شهرستان های استان خراسان رضوی است که دوره اول آن در اردیبهشت ماه جاری و به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی برگزار شد.

کد خبر 71075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد