برگزاری کارگاه آموزشی حقوق کودک و نوجوان در استان اردبیل

حامد رضایی مدیر کل بهزیستی استان از برگزاری کارگاه آموزشی رعایت منشور حقوق کودک و نوجوان با همکاری دستگاههای اجرایی و شرکای اجتماعی بهزیستی استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی، کارگاه آموزشی حقوق کودک و نوجوان با حضور معاون وزارت دادگستری، دبیر کنوانسیون حمایت از حقوق کودکان، مدیرکل و معاون امور اجتماعی بهزیستی، مسئولین و کارشناسان مراکز دولتی و غیر دولتی اورژانس اجتماعی، امور آسیب دیدگان اجتماعی و شبه خانواده، نمایندگان دستگاههای اجرایی بصورت حضوری و برخط در محل استانداری اردبیل برگزار گردید.

حامد رضایی مدیرکل بهزیستی استان در رابطه با برنامه ها و فعالیتهای انجام یافته از طریق مجموعه بهزیستی بویژه در زمینه مباحث مربوط به حقوق کودکان و نوجوانان اظهار داشت: در سایه توجهات و تلاشهای مسئولان دستگاههای اجرایی و شرکای اجتماعی بهزیستی استان، اقدامات بسیار متنوع و خوبی در حمایت از کودکان و نوجوانان تحت حمایت بهزیستی در حال انجام می باشد.

مدیرکل بهزیستی استان با بیان این مطلب که گستردگی خدمات و فعالیت سازمان بهزیستی بر کسی پوشیده نیست گفت: با توجه به تولی گری سازمان بهزیستی در تامین سلامت اجتماعی افراد، حمایت از اقشار و ولی نعمتان سازمان بالاخص کودکان و نوجوانان نیازمند دریافت خدمات را سرلوحه امورات خود لحاظ نموده است تا با ارائه خدمات مطلوب، تکریم و رضایت افراد حاصل گردد.

 رضایی اضافه نمود: انجام آزمایشهای ژنتیک، مشاوره های تخصصی در زمینه های مختلف خانوادگی، تحصیلی، فرزندپروری، ازدواج، غربالگری های بینایی و شنوایی نوزادان، مهارتهای زندگی و غیره تا زمان سالخوردگی فرد تداوم دارد و این خدمات باسطح کیفی بالاتر به افراد ارائه می گردد.

 گفتنی است: کودکان و نوجوانان سرمایه های جامعه هستند و جایگاه آنان در دیدگاه اسلامی بسیار متعالی است. آموزه های اسلامی تمام زوایای حقوق کودکان چه پیش از تولد و چه پس از آن را در ابعاد فرهنگی، آموزشی، تربیتی، اجتماعی، اقتصادی و حقوقی تبیین کرده و در راستای حقوق خصوصی و حقوق کیفری کودکان و نوجوانان را مطرح نموده است.

کد خبر 67899

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد