لزوم تعامل مثبت با سایر دستگاه ها

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی اشتغال آفرینی افراد دارای معلولیت را جزو اولویت های بهزیستی عنوان کرد و از آغاز اجرای نخستین رویداد کارآفرینی ویژه افراد دارای معلولیت با عنوان "حرکت با برکت" خبر داد.

دکتر صحاف در دومین نشست شورای بهزیستی استان با تاکید بر لزوم تعامل مثبت با سایر دستگاهها در راستای پیشبرد برنامه های سازمانی ابراز داشت: بهزیستی با ۱۸۰ نوع فعالیت عمومی و ۵۴ نوع فعالیت تخصصی ماموریت های گسترده ای دارد و بهزیستی در راستای رفع مشکلات جامعه هدف خود اقدام به راه اندازی پویشهای مختلف کشوری و استانی از جمله "رمضان" و "حریم عشق" " مشق مهر" و ..... نموده است و لزوم فعالیت بیشتر در جذب کمک های مردمی بر اساس نیازهای جامعه هدف ضروری است .

وی از برقراری حق پرستاری ۱۳۷۶ نفر از معلولین تحت پوشش خبر داد و اظهار داشت: در سال جاری ۵ خانه حمایتی بیماران ذهنی و ۲ مجوز توانبخشی بیماران روانی مزمن صادر شده و در ۶ماهه ی اول امسال مستمری ۶۵۰۰ نفر از افراد پشت نوبت برقرار شده است و حق پرستاری کلیه معلولین ضایعه نخاعی نیز برقرار شده است .

صحاف با خاطر نشان کردن اینکه بهزیستی تنها متولی معلولین می باشد بر افزایش تعامل با تشکل های افراد دارای معلویت در راستای حل مشکلات آنان تاکید کرد و ادامه داد: توانمند سازی زنان سرپرست خانوار نیز از اهم فعالیت های بهزستی می باشد که در این راستا نیز امور اجتماعی این اداره کل تفاهم نامه ای را با بنیاد برکت منعقد خواهد کرد.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی ، آگاهسازی را فعالیت اصلی پیشگیری دانست و با تاکید بر تمرکزو توجه به سامانه ها در کلیه حوزه ها گفت: بیش از ۱۰ هزار نفر در اداره فناوری نسب به ثبت درخواست های خود در سامانه اقدام کرده اند و در حوزه ی پشتیبانی نیز شاهد تکمیل رشد ۷۰ درصدی و پیشرفت پروژه های متعدد بهزیستی استان هستیم.

ثبت اطلاعات قبوض گاز بیش از ۴۸ هزار مددجو، قبوض برق بیش از ۴۲ هزار مددجو و قبوض آب بیش از ۴۱ هزار مددجو از اهم فعالیت هایی بود که با همکاری مراکز مثبت زندگی انجام شد و مدیرکل بهزیستی استان نیز با اشاره به فعالیت های این مراکز بر تعامل سازنده با مراکز مذکور تاکید کرد و لزوم نظارت بر فعالیت های مراکز مثبت زندگی را یادآور شد.

وی ضمن اشاره به رتبه بندی مراکز مثبت زندگی در آینده نزدیک از پذیرش نزدیک به ۶ هزار نفر در ۶ ماهه نخست سال جاری خبر داد و بر پیگیری تشکیل جلساتی از قبیل شورای سالمندان، شورای مناسب سازی، سند آسیب و امثال آن که بهزیستی دبیر آن می باشد تاکید کرد.

گفتنی است در ابتدای این نشست، اعضای شورای معاونان، گزارشی جامع از عملکرد هریک از دفاتر ارایه و برنامه های پیشنهادی خود را مطرح کردند.

لزوم تعامل مثبت با سایر دستگاه ها

لزوم تعامل مثبت با سایر دستگاه ها

کد خبر 67211

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد