افتتاح اولین خانه امن در استان سمنان

سرپرست دفتر امور آسیب دیدگان سازمان بهزیستی کشور ، جامعه هدف این خانه ها را زنان در معرض یا آسیب دیده مورد خشونت خانگی که نیازمند دریافت خدمات تخصصی بصورت شبانه روزی و اقامتی می باشند بیان کرد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان اولین خانه امن غیردولتی شبانه روزی در استان سمنان با حضور محمدرضا حیدرهایی سرپرست دفتر امور آسیب دیدگان سازمان بهزیستی کشور افتتاح شد.

سرپرست دفتر امور آسیب دیدگان سازمان بهزیستی کشور در آیین افتتاح این خانه گفت : بمنظور افزایش حمایت اجتماعی و دسترسی به خدمات تخصصی، آموزشی و حمایتی در راستای پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در گروه های هدف از مهمترین اهداف راه اندازی خانه های امن توسط سازمان بهزیستی کشور در استان هاست.

وی جامعه هدف این خانه ها را زنان در معرض یا آسیب دیده مورد خشونت خانگی که نیازمند دریافت خدمات تخصصی بصورت شبانه روزی و اقامتی می باشند بیان  و افزودند : در این خانه ها با استفاده از کادر مجرب، خدمات مددکاری، اجتماعی، روانشناسی، حقوقی، آموزشی، اشتغال و ... ارائه می گردد تا با بتوان با توانمندسازی ایشان زمینه ساز رشد فردی و اجتماعی آنان را فراهم کرد.

سرپرست دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در پایان سخنان خود با اعلام خبر این مطلب که این اولین خانه امن در استان سمنان و ۲۹ در کشور است ادامه دادند : امیدوارم یکروز شاهد اختتامیه خانه های امن باشیم وشاهد هیچ خانه امنی در هیچ کجای دنیا نباشیم و زنان کشور ما در امنیت کامل بسر برده و هیچ خشونتی آنهارا تهدید نکند.

 دکتر منطقی مدیرکل بهزیستی استان ضمن تقدیر و تشکر از مدیران کشوری و استانی حضور پیدا کرده در آیین افتتاح اولین خانه امن استان سمنان ابراز داشت : یکی از راه های موفق در ارائه خدمات به جامعه هدف استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی است، همکاری بخش دولتی و غیردولتی نتیجه و ثمره خوبی بمنظور پیشبرد و تحقق اهداف داشته است و این امر با دقت و نظارت بیش از پیش باید اجرایی شود و ما امروز شاهد افتتاح اولین خانه امن استان با مشارکت بخش غیردولتی هستیم.

وی استفاده از ظرفیت های بخش دولتی و غیردولتی را تکمیل کننده و مکمل هم بیان کرد و افزود : هر کجا ما شاهد برنامه ریزی دقیق و همکاری این دو بخش بوده ایم، نتیجه آن چیزی جزء کاهش آسیب و تحقق اهداف نبوده است.

منطقی دستگاه های مرتبط و همکار در کاهش آسیب های اجتماعی را یک زنجیر بهم پیوسته عنوان و پیش نیاز تحقق اهداف در این موضوع را اجرای دقیق وظایف محوله بیان و ادامه دادند : چرا که حسن انجام کار یک دستگاه تکمیل کننده و لازمه فعالیت دیگری است و لازم است بمنظور کاهش آسیب های اجتماعی از موازی کاری، اقدامات بدون هماهنگی پرهیز و کلیه دستگاه ها مرتبط وارد صحنه شوند.

وی تنها راه پذیرش در خانه امن را از طریق مرکز مداخله در بحران های اجتماعی بیان که افراد آسیب دیده از طریق خود معرف یا اورژانس اجتماعی به این مرکز معرفی و مراحل پذیرش انجام خواهد شد، ایشان در پایان سخنان خود خواستار همکاری و همراهی مدیران ارشد در سطح استان با اهداف، رسالت و قوانین خانه امن شده و ابراز امیدواری که بتوان با اقدامات موثر و به هنگام شاهد و ناظر کاهش آسیب های اجتماعی در کشور بود.

از برنامه های دیگر محمدرضا حیدرهایی سرپرست دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی و دکتر فرزانه امیریزدانی رئیس گروه دفتر آسیب های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در سفر یک روزه به استان سمنان حضور در اورژانس اجتماعی شهرستان های سمنان و گرمسار بود که در این بازدید وی ضمن برگزاری نشست تخصصی با کارشناسان اورژانس(خط۱۲۳) این دو شهرستان، نکات و دستورالعمل های جدید در این مراکز را عنوان و شنوایی مسائل و مشکلات کارشناسان بودند و ضمن پاسخگویی، قول مساعدی به منظور پیگیری و رفع برخی مسائل داشتند.

کد خبر 66959

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد