۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸
همکاری بهزیستی و آموزش و پرورش میتواند در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی موثر باشد

نشست مشترک علیرضا وحیدزاده مدیرکل بهزیستی استان کرمان و رضا رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با رویکرد ساماندهی ثبت نام دانش آموزان فاقد هویت و آسیب دیده و بازمانده از تحصیل تحت حمایت بهزیستی، برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمان ؛علیرضا وحیدزاده  مدیر کل بهزیستی استان در این نشست ضمن تشریح ماده ۴۱ قانون حمایت از کودکان و نوجوانان، گفت: حدود ۱۰۰۰ کودک در مراکز بهزیستی و خانه های کودک و نوجوان استان نگهداری می شوند. و حدود ۳ هزار کودک بی سرپرست و بدسرپرست نیز با حمایت بهزیستی استان توسط اقوام و خویشان نگهداری و از خدمات بهزیستی بهره مند می باشند.

وی با بیان اینکه ۴۰۰ کودک کار و خیابانی در شهر کرمان داریم، اظهار داشت: بعضی از این کودکان و نوجوانان فاقد شناسنامه و هویت مشخصی هستند که یکی از چالش های ما ثبت نام این دانش آموزان در مدارس و موضوع ساماندهی آنان است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با بیان اینکه در این میان تعدادی از کودکان نیز به دلایل مختلف از تحصیل بازمانده اند گفت: هماهنگی با آموزش و پرورش در ساماندهی این بچه ها ضرورت دارد و اداره کل بهزیستی در زمینه ارائه خدمات مددکاری به دانش آموزان نیازمند به این خدمات با همکاری اداره مشاوره آموزش و پرورش تا حد زیادی می تواند در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی موثر باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان هم در این نشست گفت: با همکاری های بین بخشی از بسیاری از آسیب های اجتماعی می توان پیشگیری کرد.

رضا رضایی گفت: یکی از رسالت های مهم آموزش و پرورش شناسایی و جذب دانش آموزان بازمانده و تارک تحصیل است که تحقق این مهم منوط به همکاری های مستقیم و تعاملات اثربخش با شرکای آموزش و پرورش از جمله اداره کل بهزیستی است.

وی بیان کرد: ثبت نام دانش آموزان فاقد هویت، ماموریت مشترکی است که باید انجام شود و در ارتباط

با آنچه قانون بر عهده ما گذاشته همه موارد را می پذیریم و عمل می کنیم و همچنین  موضوع ثبت نام دانش آموزان فاقد هویت را پیگیری می کنیم

یادشده اذعان داشت : در زمینه جذب تارکان و بازماندگان از تحصیل هم همکاری اداره کل بهزیستی با معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش استان می تواند مثمر باشد.

بر پایه این گزارش، نشست مشترک مدیرکل بهزیستی و مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با حضور علی ابراهیمی معاون امور اجتماعی  بهزیستی ،مرجان سلطانی رییس اورژانس اجتماعی و جمعی از کارشناسان تخصصی بهزیستی استان کرمان و نیز  طاهره زحمتکش معاون آموزش ابتدایی، محمود بنی اسد رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی، احمد فیروزی رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات و سید منصور مرتضوی رئیس اداره امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش استان کرمان با رویکرد ساماندهی ثبت نام دانش آموزان فاقد هویت وبازمانده از تحصیل، در سالن کنفرانس شهید جعفری اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان برگزار شد.

همکاری بهزیستی و آموزش و پرورش میتواند در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی موثر باشد.

همکاری بهزیستی و آموزش و پرورش میتواند در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی موثر باشد.

همکاری بهزیستی و آموزش و پرورش میتواند در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی موثر باشد.

همکاری بهزیستی و آموزش و پرورش میتواند در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی موثر باشد.

کد خبر 66814

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد