آیین افتتاح طرح مسکن ۴۰ واحدی مددجویی در مراغه

با حضور مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی، آیین افتتاح طرح مسکن ۴۰ واحدی مددجویی در مراغه برگزار شد.

آیین افتتاح پروژه ۴۰ واحدی مددجویی در مراغه به همت انجمن خیرین مسکن ساز استان و با حضور  امام جمعه مراغه، فرماندارشهرستان و همچنین نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل بهزیستی استان  افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت .

دکتر صحاف مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی در این آیین با اشاره به اقدامات پیشگیرانه، مداخله گرانه و حمایتی بهزیستی اظهار داشت:

اجرای برنامه های غربالگری تشخیص و مداخله به هنگام شنوایی در نوزادان و شیرخواران از سال ۱۳۸۴ در کلیه بیمارستان ها برای ۱۰۰% متولدین غربالگری شنوایی انجام می شود و  در سال ۱۴۰۰ ، ۵۱۸۹۴ نوزاد  مورد بررسی قرار گرفته  که منجر به شناسایی و توانبخشی (۱۷۱کودک) جهت پیشگیری از معلولیت ناشنوائی (۰.۳ درصد) که منجر به کاشت حلزون شده است.

وی افزود: درکمیسیون پزشکی  با تشخیص نوع و شدت معلولیت  ناشنوایی و با تشکیل پرونده جهت حمایت بیمار صورت می گیرد که در سال ۱۴۰۰ با بررسی ( ۴۵۹ )پرونده جدید و ( ۸۲۱ ) بررسی مجدد در مجموع ۱۲۵۰ پرونده شناسایی و غربال ناشنوایی داشتیم.

صحاف ادامه داد: خدمات روزانه شامل تربیت شنوایی، گفتاردرمانی، آموزش و مشاوره در ۷ مرکز غیر دولتی روزانه با ظرفیت خدمت رسانی به ۳۴۷ نفر در سال ۱۴۰۰ صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه از ابتدای نهضت مسکن در استان ۷۵۳۴ واحد مسکونی واگذارشده گفت:

درسال ۱۴۰۰ ، ۷۶۱ واحد مسکونی واگذار گردیده است که۵۷ میلیارد تومان بلاعوض بهزیستی و ۱۰ میلیارد تومان بلاعوض سایر دستگاهها می باشد وتعداد ۱۱۵۷ واحد مسکونی دردست اقدام می باشد ودر سال ۱۴۰۱ تعداد  ۲۰۰ واحد مسکونی  آماده تحویل بوده و یا تحویل داده شده است .

صحاف خاطرنشان کرد: در پروژه ای که آماده افتتاح و بهره برداری از آن می باشیم از ۲۸ خانوار ۲۶ خانوارتحت پوشش بهزیستی می باشند و مبلغ حمایت شده بلاعوض جهت ساخت یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان بلاعوض از سوی بهزیستی می باشد و از این تعداد ۹ خانوار دو معلول می باشد و مبلغ یک میلیارد و چهار صد میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه پرداختی می باشد.

کد خبر 66728

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد