فرهنگ متعالی خیر جمعی و نیت های خیر خواهانه مردم فهیم استان

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی در دیدار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه محبوب شهر تبریز،  کار آفرینی و اشتغال زایی برای یک فرد مددجو یا معلول ، اعزام جامعه هدف نیازمند به سفرهای  زیارتی و اقداماتی از این قبیل را به عنوان روشهای نوین مشارکتهای مردمی  در امور خیریه معرفی کرد.

دکتر صحاف در این دیدار که به مناسبت هفته بهزیستی و تامین اجتماعی با حضور اعضای شورای معاونین دو اداره کل انجام شد؛ ضمن تبریک عید غدیر خم و هفته بهزیستی، خیرین را همراهان همیشگی بهزیستی در رفع مشکلات اقشار کم برخوردار تحت پوشش این اداره کل خواند و گفت : در کنار اعتبارات دولتی تخصیص داده شده به بهزیستی،  با عنایت به فرهنگ متعالی خیر جمعی و نیات خیر خواهانه مردم فهیم استان، بهزیستی استان افتخار جلب و جذب بالغ بر(۱۷۰) میلیارد تومان  کمک های نقدی ، غیر نقدی و خدماتی ، را در سال ۱۴۰۰ در کارنامه خود دارد.

بهزیستی پیش رو در خصوصی سازی واشتغال 

وی با بیان فعالیت  ۵۵۷ مرکز زیر نظر بهزیستی استان بهزیستی را پیشرو در در خصوصی سازی و اشتغال دانست و ابراز داشت : و۱۹۱۱ نفر در  مراکز مذکور  اشتغال یافته اند.

صحاف اشتغال زایی و تامین مسکن را از فعالیت های اساسی در راستای توانمندسازی مددجویان بهزیستی عنوان کرد و اظهار داشت : ایجاد اشتغال پایدار برای ۶۴۱۳ مددجوی تحت پوشش و احداث و تحویل ۷۶۱ واحد مسکن مددجویی به ارزشی بالغ بر ۵۷  میلیارد تومان با همکاری چندین دستگاه از اهم اقدامات در این راستا می باشد. 

ارائه خدمات آموزشی توانبخشی در ۸۷مرکزروزانه و ارائه خدمات توانبخشی مراقبتی در ۴۵ مرکز مرکز شبانه روزی  از خدمات حوزه ی توانبخشی بود که صحاف به آن اشاره کرد و گفت : غربالگری بینایی، غربالگری شنوایی و مشاوره ژنتیک از فعالیت هایی است که در راستای پیشگیری از معلولیت ها  انجام می پذیرد.

فرهنگ متعالی خیر جمعی و نیت های خیر خواهانه مردم فهیم استان

عدم بازگشت به اعتیاد با توانمند سازی بهبودیافتگان

   صحاف از فعالیت ۷۶  مرکز تخصصی درمان و بازتوانی معتادین در سطح استان خبر داد و بیان داشت : دراین راستا برای تعداد۳۲۶ نفر توانمند سازی پایدار با دریافت تسهیلات اشتغال به مبلغ ۱۴/۵ میلیارد تومان  فراهم شده است .

صحاف ابراز داشت : ۱۷۲ مرکز مشاوره زیر نظر اداره کل بهزیستی استان در حال ارائه خدمات مشاوره به هم استانی های عزیز می باشند که شاهد سازش ۱۸ درصدی زوجین متقاضی طلاق توافقی ارجاع داده شده به این مراکز بوده ایم و در همین راستا خط ۱۴۸۰ بهزیستی نیز به صورت تلفنی و حضوری در حال ارائه خدمات مشاوره رایگان به هم استانی های عزیز می باشد.

فرهنگ متعالی خیر جمعی و نیت های خیر خواهانه مردم فهیم استان


خروج ۱۰ درصدی مددجویان از چرخه حمایتی 

دکتر فرگل صحاف از خروج ۱۰ درصدی مددجویان زن سرپرست خانوار از چرخه حمایتی خبر داد.
وی با تاکید بر اهمیت توانمند سازی  زنان سرپرست خانوار،آماده سازی شغلی زنان سرپرست خانوار 
،پرداخت سرمایه کاربلاعوض، پرداخت کمک هزینه لوازم ضروری زندگی، پرداخت کمک هزینه سلامت جسمی وروانی زنان خانواده های نیازمند، پرداخت کمک هزینه ودیعه مسکن، تقویت و توسعه گروه های همیار زنان و بیمه های اجتماعی زنان سرپرست خانوار شهری را از اهم اقدامات در این حوزه برشمرد و ادامه داد : ۲۴مرکز تخصصی هیئت امنایی، نزدیک به ۳۲۰ فرزندبی سرپرست و بدسرپرست  را در خانه های خود نگهداری می کنند و ۱۷ مرکز اورژانس اجتماعی نیز در حال ارائه خدمات به مردم شریف استان می باشند

فرهنگ متعالی خیر جمعی و نیت های خیر خواهانه مردم فهیم استان

کد خبر 61166

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد