کارگاه آموزشی «درمان چند بعدی معنوی» به مدیریت بهزیستی خراسان رضوی برگزار می گردد

دوره آموزش مقدماتی «درمان چند بعدی معنوی» توسط دکتر مسعود جان‌بزرگی استاد پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، با مشارکت و همکاری بهزیستی استان خراسان رضوی برگزار می‌گردد.

معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی، ضمن اعلام این خبر گفت: روان‌شناسان و مشاوران مراکز مشاوره و خدمات روانشناختی حضوری دولتی و غیر دولتی با مراجعه به سامانه آموزش های مداوم روانشناسان و مشاوران بهزیستی کشور به آدرس lms.behzist.net  جهت شرکت در دوره ثبت نام نموده اند.  

این دوره که متعاقب برگزاری دوره آشنایی با مبانی و اصول درمان چند بعدی معنوی در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ برگزار می گردد مرحله دوم طرح آموزشی کشوری درمان چند بعدی معنوی است و به مدت ۱۶ ساعت و در طی ۴ روز ، در تاریخ‌های ۲۱ و ۲۸ خرداد و ۴ و ۱۱ تیرماه از ساعت ۸ تا ۱۲ ظهر به صورت آنلاین برگزار خواهد شد. در مرحله سوم، افرادی که در آزمون پایانی این دوره، حدنصاب امتیاز را کسب کنند  در دوره آموزشی پیشرفته درمان چند بعدی معنوی حضور خواهند داشت.

دلبری گفت: تکیه بر وجوه معنوی و معارف اخلاقی و دینی، در درمان ناراحتی‌های روحی و روانی و اختلالات روان‌پزشکی، جزو مباحثی است که در سراسر دنیا مورد توجه قرار گرفته است. وی افزود: خوشبختانه، در دین اسلام و متون دینی، زمینه‌های زیادی برای افزایش خودباوری و اتکا به معنویات وجود دارد که می‌تواند نقش مهمی در رفع گرفتاری‌های روحی و روانی ایفا کند.

وی خاطر نشان کرد: دکتر مسعود جان بزرگی، از اساتید پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و از روان‌شناسان به نام کشور، از جمله کسانی است که با سابقه ۱۰ سال بکارگیری این رویکرد در مداخلات  تخصصی روانشناختی، پژوهش های قابل توجهی در این زمینه داشته و  کتب و مقالاتی هم در این مسیر تألیف کرده است.

وی با بیان اینکه بهزیستی خراسان رضوی، مجری برگزاری این دوره‌ی آموزشی است گفت: به جهت عملکرد خوبی که بهزیستی استان در زمینه‌های مختلف روان‌شناسی و مشاوره داشته، اجرای این دوره‌ها به استان ما واگذار شده و با ا ستقبال بسیار خوب روان‌شناسان نیز مواجهه شده است.

دلبری گفت: پس از دوره‌ی مقدماتی، افرادی که در این مرحله، نمره قبولی در آزمون پس از دوره را کسب کرده باشند می‌توانند در دوره‌ی پیشرفته نیز شرکت کنند. معاون مشاوره و امور روان‌شناختی بهزیستی کشور، طی نامه‌ای با موضوع تداوم برنامه‌ی آموزش رویکرد درمان چند بعدی معنوی، خراسان رضوی را به عنوان «قطب آموزشی و ارتقایی» انتخاب کرده است.

وی با بیان اینکه در دوره‌ی آشنایی با این مدل درمانی، ۲۰۰ روان‌شناس از سراسر کشور شرکت کرده بودند و در کارگاه مقدماتی نیز بیش از ۱۳۰ روانشناس و مشاور در این دوره حضور دارند .  

وی خاطر نشان کرد: این دوره با ثبت نام شرکت کنندگان در سامانه lms.behzisti.net  صورت پذیرفته و گواهی شرکت در دوره توسط ابن سامانه با امضای مدیر کل محترم بهزیستی استان خراسان رضوی صادر خواهد شد.

مسعود جان‌ بزرگی، ضمن ارائه‌ی الگوی کاملی از این روش درمانی در خصوص مبانی تربیتی می‌گوید: منظور از تربیت معنوی، تربیت در جهت شکل گیری ارزش ها و باورهای فرد در ارتباط با خویشتن، خدا، مخلوقات و موجودات، طبیعت و آخرت است. ویژگی چنین معنویتی ، خداسو بودن و توحیدی بودن آن است که می توان آن را فرصتی برای فراهم آوردن بستری برای برای پاسخگویی جستجو و تقاضای انسان برای هویت شخصی، ارتباطش با خالق، جامعه و دنیای پیرامون در نظر گرفت. بر همین اساس می توان گفت تربیت معنوی، عمیق ترین، محوری ترین و مشکل ترین نوع تربیت و حلقه مفقوده انسان امروزی است.

کد خبر 58678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد