شیوع سویه اومیکرون ورود به مراکز بهزیستی را ممنوع کرد

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: با توجه به شیوع سویه اومیکرون، پذیرش جدید در مراکز شبانه روزی تحت نظارت بهزیستی، صرفا در شرایط خاص و اجتناب ناپذیر به شرط داشتن حکم قضایی به عنوان مجهول الهویه و یا تایید گزارش مددکاری مبنی بر عدم وجود سرپرست موثر امکان پذیر است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمد محمدی با بیان اینکه خدمت گیرندگان جدید با تشخیص پزشک به مدت دو هفته قرنطینه می شوند، افزود: در صورت قرمز بودن شهرستان مرخصی کلیه مقیمان مراکز نیز لغو شده و ملاقات حضوری خانواده ها بسیار محدود و فقط در صورت ارائه کارت واکسن و دریافت سه دوز واکسن توسط ملاقات کننده و دریافت سه دوز واکسن توسط ملاقات شونده اجازه ملاقات خواهند یافت.

وی تاکید کرد: کلیه بازدیدهای غیر نظارتی از مراکز تا برقراری شرایط عادی لغو شده و بازدیدهای نظارتی کارشناسان و مسئولین بهزیستی با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی صورت می پذیرد و لغوسفر و اردوهای تفریحی تا زمان رفع بحران، اطلاع رسـانی و آگاهسـازی مجـدد در خصوص رعایت پروتکل های بهـداشتی به خـانواده هـای تحت پوشـش از طریق مراکز مثبت زندگی از دیگر مفاد بخشنامه ارسالی به مراکز تحت نظارت است.

محمدی با اشاره به اینکه تمام مددجویان واجد شرایط در مراکز توانبخشی سالمندان، بیماران روانی مزمن، مددجویان مقیم مراکز شبانه‌روزی معلولین و دیگر مراکز واکسن دوز تقویتی را دریافت کرده‌اند، تصریح کرد: کنترل علایم و ویزیت روزانه کادر و مقیمان مراکز مراقبتی به صورت روزانه توسط پزشک یا پرستار مسئول مقیم مرکز( در مراکز شبه خانواده بدون پرستار و پزشک مقیم، توسط مسئول فنی مرکز) انجام می شود.

وی با اشاره به وضعیت فعلی اضافه کرد: بازدیـدهای غیر ضـروری ازمنزل مددجویان لغو شده و بازدیـد از منزل برای ارائه خدمات از جمله منـاسب سازی برای افراد دارای معلولیت نیزبه صورت  برخط است.

کد خبر 52336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد