۱۴ نفر از مددجویان بهزیستی صاحب شغل شدند

مدیرکل بهزیستی استان زنجان از بهره برداری ۷ طرح اشتغالزایی در دو شهرستان زنجان و خدابنده خبر داد و گفت: برای ایجاد این مشاغل در مجموع ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار به عنوان تسهیلات اشتغالزایی برای ایجاد اشتغال برای ۱۴ نفر ازمددجویان پرداخت شده است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمد محمدی با بیان اینکه این طرح های اشتغال در زمینه های چرم دوزی، تاسیس پست بانک، مغازه داری(ایزوگام) فروش لوازم منزل، کیک پزی، لباس فروشی و لحاف دوزی است، افزود: سازمان بهزیستی بحث توانمند سازی جامعه هدف واجد شرایط را به ویژه در امر تسهیلگری اشتغال با همکاری دستگاه‌های متولی امر بر عهده دارد.

وی اظهار داشت:در سال ۹۹برای ۶۷۲ نفر که از این تعداد ۳۳۶نفر از افراد تحت پوشش در مناطق روستایی و ۳۳۶ نفر از افراد تحت پوشش در مناطق شهری اشتغال زایی صورت گرفته است که از این تعداد ۱۱۲نفر از طریق منابع CBR,گروههای همیار، مراکز غیردولتی، پرذاخت مشوق های بیمه ای، تسهیلات بلاعوض به اشتغال رسیده اند.

محمدی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز بیش از ۵۰۰ نفر از افراد تحت پوشش صاحب شغل شدند و بیش از ۱۷ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به منظور ایجاد اشتغال پایدار از طریق بانک های عامل به جامعه هدف پرداخت شده است.

این مقام مسئول یادآور شد: پشتیبانی و نظارت بر طرح های ایجاد شده اشتغال از دیگر فعالیت های بهزیستی است که با هدف پایداری شغل های ایجاد شده و توانمندسازی خانواده های تحت حمایت انجام می شود و پس از پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی پرونده مددجویان بسته نمی‌شود و تا زمانی که آن‌ها به خودکفایی کامل برسند از خدمات این سازمان بهره‌مند هستند.

وی تصریح کرد :افرادی که  دارای مجوز شغلی هستند و صرفا موفق به گذراندن دوره های آماده سازی نگردیده میتوانند با ارائه مدارک فوق بعنوان پرونده موقت اماده سازی شغلی برای معرفی به بانک بمنظور اخذ تسهیلات مشروط به تعهد مددجو و تایید حوزه مربوطه برای تکمیل فرایند اماده سازی شغلی مربوطه تا قبل از راه اندازی کسب و کاراقدام نمایند.

مدیرکل بهزیستی خاطرنشان کرد: در راستای دستیابی مددجویان به استقلال اقتصادی و تسهیل در ایجاد اشتغال پایدار یکی دیگر از برنامه های توانمندسازی خدمت گیرندگان تحت پوشش بهزیستی، بهره مندی از وام خود اشتغالی است که این تسهیلات صرفاً به مددجویان نیازمند بیکار  جویای کار واقع در رده سنی اشتغال ۱۸ تا ۵۰ سال به شرط عدم از کارافتادگی و محدودیت ذهنی و اعصاب روان شدید با ارائه مدرک فنی حرفه ای و جواز کسب قابل پرداخت است.

کد خبر 51713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد