نماینده ولی‌فقیه در کردستان: مشکلات جامعه معلولان احصا شود

نماینده ولی‌فقیه در کردستان بر ضرورت شناسایی و احصا مشکلات جامعه معلولان استان تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی کردستان، سرپرست جدید و معاونین بهزیستی استان ظهر امروز با نماینده ولی‌فقیه در کردستان دیدار و گفت‌وگو کردند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی در این دیدار ضمن عرض خوشامدگویی، بر ضرورت شناسایی و احصا مشکلات جامعه معلولان استان تأکید کرد و اظهار داشت: معلولان و افراد مستحق کمک در کردستان شناسایی و حمایت شوند.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان: مشکلات جامعه معلولان احصا شود

وی با تأکید بر اینکه ریشه فرهنگی مشکلات و آسیب‌های اجتماعی در کردستان احصاء شود، افزود: در همین راستا برنامه‌های فرهنگی نیز در سطح استان در دستور کار است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان تصریح کرد: پیشنهاد می‌شود جلسات کمیته سه جانبه مابین بهزیستی، کمیته‌امداد و هلال‌احمر با هدف هم‌افزایی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در کردستان به صورت مرتب و ماهیانه برگزار شود.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان: مشکلات جامعه معلولان احصا شود

وی با اشاره به اینکه یک هشتم جمعیت استان تحت حمایت بهزیستی و کمیته‌امداد هستند، تصریح کرد: مردم کردستان با مشکلات اقتصادی مواجه هستند که انتظار می‌رود هر کدام از مسئولان به سهم خود از آنان حمایت کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی بیان کرد: بهزیستی باید با تمام دستگاه‌ها ارتباط داشته باشد چراکه جامعه هدف این سازمان با دستگاه‌های مختلف در ارتباط بوده و می‌طلبد که دغدغه‌های این قشر از جامعه برطرف شود.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان: مشکلات جامعه معلولان احصا شود

قانون جامع حمایت از حقوق معلولان اجرایی شود

حسین رسولی، سرپرست جدید اداره‌کل بهزیستی کردستان نیز در این دیدار به تشریح اقدامات انجام شده و برنامه‌های پیش‌رو در استان پرداخت و اظهار داشت: اعتیاد، طلاق و کودک‌آزاری از مهمترین آسیب‌های اجتماعی کردستان بوده که باید با همکاری دستگاه‌های متولی برای آن چاره‌اندیشی شود.

وی با اشاره به اینکه 33هزار خانوار؛ 68 هزار نفر کردستانی تحت پوشش بهزیستی کردستان هستند، افزود: این افراد به صورت مستقیم و غیرمستقیم از خدمات این نهاد حمایتی بهره‌مند می‌شوند.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان: مشکلات جامعه معلولان احصا شود

حسین رسولی با اشاره به اهمیت موضوع زکات درخواست ارایه طریق و سامان دهی زکات جمع آوری به نفع افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی ره را نمود که با موافقت حضرت حجت الاسلام و المسلمین پور ذهبی مقرر گردید به همین منظور جلسه ای ویژه برگزار گردد

وی بیان کرد: 400 مرکز و مؤسسه خیریه غیردولتی در 20 حوزه مختلف در استان کردستان فعالیت دارند.
سرپرست جدید اداره‌کل بهزیستی کردستان با اذعان به اینکه 6 هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی فاقد مسکن در استان داریم، یادآور شد: از مسئولان کشوری انتظار می‌رود قانون جامع حمایت از حقوق معلولان به‌صورت کامل اجرایی و دستگاه‌های متولی در بحث مناسب‌سازی، ایاب و ذهاب و حمل و نقل معلولان کمک کنند.

رسولی مسئله درمان و معیشت معلولان را نیازمند توجه مسئولان دانست و گفت: معلولان می‌توانند در صورت حمایت و پشتیبانی در کنار افراد عادی جامعه پیشرفت‌های خوبی داشته باشند.

منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان

کد خبر 49399

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد