برگزاری کارگاه آموزشی مداخله در بحران خودکشی در جیرفت

در رسانه های استان کرمان- ک دوره آموزشی در قالب کارگاه آموزشی"مداخله در بحران خودکشی"ویژه مسئولین و روان شناسان شاغل در اورژانس های اجتماعی منطقه جنوب استان کرمان با همراهی جمعی از کارشناسان تخصصی بهزیستی ستاد در محل سالن اجتماعات منابع طبیعی شهرستان جیرفت برگزار شد.

محمد رضا نژاد،رییس بهزیستی جیرفت دراین رابطه گفت:کارگاه آموزشی مداخله دربحران خودکشی با تدریس منصوره یزدان پناه با هدف بروزرسانی اطلاعات علمی وتخصصی روان شناسان شاغل دراورژانس های اجتماعی واقع درهفت شهرستان جنوبی استان برگزار گردید.

وی با بیان اینکه خودکشی یک مشکل پیچیده روانشناختی و اجتماعی است که درنتیجه تعامل عوامل متعددزیست شناختی، ژنتیک،روانشناختی،اجتماعی،فرهنگی و محیطی روی می دهد و اقدامی است آگاهانه که در بعضی موارد با سرانجامی مرگبار به پایان می رسد افزود:از آنجائیکه بیشتر خودکشی ها قابل پیشگیری هستند تشخیص علائم هشدار دهنده و جدی گرفتن این علائم از سوی اطرافیان آغازگر پیشگیری از اقدام به خودکشی خواهد بود.

در ادامه این کارگاه آموزشی پس از بررسی اجمالی وضعیت بحران خودکشی در ایران ومنطقه جنوب استان کرمان راهکارهای علمی وکاربردی مداخله موثر در جلوگیری از به وجود آمدن زمینه های خودکشی در افراد مورد بحث وبررسی قرار گرفت.

کد خبر 46118

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد