شهر تهران| شهرداری مراکز بهاران را در اختیار بهزیستی قرار دهد

فرماندار تهران با اشاره به تشکیل مراکز بهاران در ۲۲ منطقه تهران گفت: در ابتدا این مراکز به خوبی کار می‌کردند اما دچال چالش شدند لذا باید توسط شهرداری پایتخت این مراکز در اختیار بهزیستی قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از خبرگزاری ایرنا، عیسی فرهادی در جلسه قرارگاه خدمات اجتماعی که با حضور استاندار و شهردار تهران برگزار شد، با تاکید بر لزوم یکصدا بودن مجموعه دخیل در حوزه مقابله با آسیب های اجتماعی افزود: باید مشارکت اجتماعی در این حوزه جذب شود.

فرماندار تهران اضافه کرد: از سوی دیگر موسساتی که از این طریق منفعت مالی داشته اند نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: قانون شورای اجتماعی کشور پس از تصویب در یک مرحله توسط فرمانداری و استانداری اصلاحاتی داشت که در نهایت مجتمع فوریت های اجتماعی در سطح استان و شهر تهران شکل گرفت که ۱۷ دستگاه در آن عضو بودند.

فرماندار تهران با بیان اینکه با اقدامات انجام شده در آن مقطع تعداد متکدیان و معتادان متجاهر به حداقل رسید، گفت: جمع آوری این افراد توسط مددکاران بهزیستی با حمایت نیروی انتظامی انجام می شد و پس از غربالگری با حضور قاضی روال کار ادامه پیدا می کرد.

وی خاطرنشان کرد: در این قرارگاه باید یکی از دانشگاه های علوم پزشکی حضور داشته باشد و سایر دستگاه ها نیز همراهی کنند.

فرهادی با بیان اینکه ۱۷ دستگاه عضو باید نمایندگان خود را در حد معاونان به صورت ثابت در جلسات شرکت دهند، گفت: در این قرارگاه موارد قضایی همچون رسوب برخی از افراد وجود دارد که باید تعیین تکلیف شوند.

وی اضافه کرد: در حوزه متکدیان نیز ۲ حوزه کودکان و بزرگسالان هستند و بیشتر به صورت خانوادگی کار می کنند و در این حوزه اگر شرایط ناامن شود تعداد آنها به ۲۰۰ نفر می رسد ولی باید برای هر ۲ بخش کار به صورت همزمان آغاز شود.

فرهادی گفت: ما نیز آمادگی داریم در این جلسه هر تصمیمی گرفته شود اقدامات لازم را انجام دهیم اما افراد ثابت این قرارگاه باید مشخص شوند تا هر سه ماه یکبار جلسات مشترک برگزار شود.

مراکز بهاران از ابتدای کار به منظور توان افزایی، مهارت آموزشی و پایش سلامت اجتماعی شهر تهران راه‌اندازی شده است که اغلب به بازپروری معتادان اختصاص می یافت.

کد خبر 45982

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد