مدیرکل بهزیستی استان کرمان:
۳۰ درصد افراد جامعه درگیر یکی از اختلالات روانی هستند

در رسانه های استان کرمان -ایسنا- مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: بنابر آمار رسمی حدود ۳۰ درصد از افراد جامعه به نوعی درگیر با یکی از اختلالات روانی مانند اضطراب، افسردگی و یا سایر موارد از این دست هستند.

«عباس صادق زاده» با اشاره به هفته سلامت روان با اشاره به ویژگی خاص و لزوم توجه به حوزه سلامت روان در سطح جامعه اظهار کرد: شرایط موجود در جامعه و تغییرات ساختاری ارتباط افراد با یکدیگر به ویژه اعضای خانواده می طلبد تا جدی تر به بحث سلامت روان بپردازیم.

وی افزود: بنابر آمار رسمی حدود ۳۰ درصد از افراد جامعه به نوعی درگیر با یکی از اختلالات روانی مانند اضطراب، افسردگی و یا سایر موارد از این دست هستند لذا بایستی شبکه مشاوره و روانشناسی تخصصی تقویت شده و به کار گرفته شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان کرمان، صادق زاده تصریح کرد: باید همچون سایر جوامع پیشرفته باتوجه بنیادی به زیرساخت‌های آموزشی مربیان و آموزگاران متخصص را به امر آموزش های ابتدایی و زیربنایی جامعه از جمله مهدهای کودک و پیش دبستانی بگماریم تا با تقویت ساختاری و پایه ای آموزش‌های زیربنایی قادر به برنامه ریزی و مدیریت مسائل اجتماعی باشیم که البته واضح است مقوله راهکارهای ارتقاء بهداشت روانی در این بین جایگاه ویژه و پررنگی را در این آموزش‌ها خواهد داشت .

مدیرکل بهزیستی استان کرمان لزوم حمایت‌های مالی از خانواده ها برای استفاده از توان مشاورین را بسیار مهم و حیاتی خواند و خواستار توجه هرچه بیشتر مسئولین به فراهم آوردن زمینه این خدمت به جامعه شد.

کد خبر 45663

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد