مدیرکل بهزیستی استان: ۸ درصد جمعیت کرمانی‌ها را سالمندان تشکیل می‌دهند

در رسانه های استان کرمان- فردای کرمان – گروه جامعه: مدیرکل بهزیستی استان کرمان با بیان این‌که ۸.۲ درصد جمعیت استان کرمان در رده‌ی سالمندی قرار دارند، نبود برنامه و عدم فرهنگ‌سازی در سطح جامعه را چالش دوره‌ی سالمندی بیان کرد.

به گزارش فردای کرمان به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، عباس صادق‌زاده ۱۱ مهر ماه در جلسه‌ی شورای سالمندان استان، بیان کرد: «رشد جمعیت به خودی خود برای هیچ جامعه‌ای چالش نیست، اما اگر برای دوره‌ی سالمندی برنامه نداشته باشیم، دستگاه‌ها نقش خود را به درستی ایفا نکنند و جامعه به سمت و سوی انجام وظایف در این حیطه نرود، دچار چالش می‌شویم».

وی چالش دوره‌ی سالمندی را در نبود برنامه و عدم فرهنگ‌سازی در سطح جامعه دانست و افزود: «کرمان اولین استانی بود که سند سالمندی را تدوین کرد و اکنون این سند با کمتر از ۱۰ درصد تغییر به عنوان سند سالمندی کشور مصوب و ابلاغ شده که دستگاه‌های متعدد با استناد به آن باید نقش‌آفرینی کنند».

مدیرکل بهزیستی استان کرمان ادامه داد: «طبق آخرین آمار، ۸.۲ درصد جمعیت استان کرمان در رده‌ی سالمندی قرار دارند در حالی که این رقم در کشور ۱۰.۶ درصد است».

وی با تاکید بر این‌که شتاب در بحث سالمندی بسیار حائز اهمیت است و ما می‌توانیم برای دوره‌ی سالمندی سالم و با عزت برنامه‌ریزی کنیم؛ از کسب رتبه‌های اول و دوم استان در سال‌های ۹۸ و ۹۹ در موضوع سالمندی و برنامه‌ریزی‌های این دوره خبر داد. /پ

کد خبر 44631

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد