افزایش صد درصدی وام اشتغال مددجویان بهزیستی

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی، اشتغال را حلقه‌ی طلایی توانمندسازی مددجویان این نهاد عنوان کرد.

دکتر مسعود فیروزی در جلسه کارگروه اشتغال استان خراسان رضوی، با بیان این مطلب گفت: اگر چه توانمندسازی مددجویان، جوانب و شاخه‌های مختلفی از قبیل آموزش، سلامت و معاش دارد اما اصلی‌ترین اولویت ما در استقلال‌بخشی به مددجویان، اشتغال است.
وی به شرایط اقتصادی جامعه اشاره کرد و گفت: در شرایط فعلی اقتصادی که حتی افراد حرفه‌ای هم در کسب و کارها دچار مشکلات شده‌اند، مددجویان ما به طریق اولی دارای مشکلات زیادی هستند و باید راهکاری برای بازتوانی و توانمندسازی آنها بیابیم.
دکتر فیروزی گفت: بخش زیادی از جامعه‌ی هدف ما در شرایط فعلی به وضعیت بسیار دشوار اقتصادی رسیده‌اند و با وجود تلاش زیادی که ما در بهزیستی برای استقلال و توانمندسازی آنان انجام داده‌ایم مع الوصف، به خاطر شرایط دشوار اقتصادی، خیلی از آنها در شرایط نامساعدی بسر می‌برند.
وی با تأکید بر اینکه بهزیستی حداکثر تلاش خود را در زمینه عدم انحراف وام‌های اشتغالی انجام می‌دهد گفت: در گذشته رویه‌هایی وجود داشت که وام از مسیر اشتغال منحرف می‌شد و مشکلات دیگری برای مددجویان پیش می‌آمد که آسیب‌های زیادی به دنبال داشت.

افزایش صد درصدی وام اشتغال مددجویان بهزیستی


وی ادامه داد: ما این رویه را اصلاح کردیم و در حال حاضر انحراف وام‌های اشتغالی به زیر ده درصد رسیده است.
مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی با تأکید بر اینکه تلاش می‌کنیم این میزان به صفر برسد یادآور شد: کوشش می‌کنیم که بیشتر وام‌های اشتغال را به سمت اشتغال کارفرمایی سوق دهیم که هم انحراف کمتر باشد هم ایستادگی و مقاومت در مقابل ناپایداری شرایط اقتصادی، افزایش یابد.
فیروزی گفت: در این زمینه مشوق‌ها و امتیازات بسیار خوبی در قانون پیش بینی شده که به کارفرمایان می‌دهیم که زمینه‌ی اشتغال فراگیر مددجویان را در این بخش فراهم کنیم.
وی خاطر نشان کرد: پرداخت حق بیمه کارفرمایی، اختصاص وام به کارفرمایان تا سقف ۴ میلیارد تومان با بازپرداخت درازمدت و پرداخت مبالغ قابل توجهی به عنوان ارتقای کارآیی مددجو، از جمله این امتیازات است.
وی با اشاره به مشکلاتی که در اثر خشکسالی و کمبود نهادهای دامی برای مددجویان وام‌گیرنده ایجاد شده گفت: خیلی از مددجویانی که وام‌های کشاورزی و دامداری گرفته بودند به خاطر شرایط طبیعی و تحریم‌های ظالمانه که نهاده‌های کشاورزی و دامداری را گران کرد، دچار ضرر و زیان شدند.

افزایش صد درصدی وام اشتغال مددجویان بهزیستی


وی ادامه داد: ما این مشکل را به سازمان بهزیستی هم منتقل کرده ایم و قرار شده در سطوح تصمیم‌گیری کشور، راهکاری برای برون رفت از وضعیت مددجویانی که در زمینه‌ی اشتغال با مشکلاتی مواجه شده‌اند اندیشیده شود.
وی اعطای وام مکمل یا کمک‌های بلاعوض را راهی برای جبران این مشکل عنوان کرد و گفت:‌ از اعضای کارگروه اشتغال استان نیز انتظار داریم برای این مشکل مددجویان که شرایط بسیار نامساعدی را در زندگی این عزیزان ایجاد کرده، راهکاری پیدا کنند که بتوان این مشکلات را تا حدودی جبران نمود.
دکتر فیروزی گفت: اگر چه امسال میزان کلی اختصاص وام اشتغال به بهزیستی استان حدود ۳۵ درصد افزایش داشته اما به لحاظ اینکه مقدار وام برای هر مددجو ۱۰۰ درصد بیشتر شده، در نتیجه، تعداد افرادی که بتوانند از این وام‌ها استفاده کنند لزوما کمتر خواهد بود.
وی میزان وام اشتغال در سال جاری را ۱۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: میزان اختصاص اعتبار به بهزیستی استان از ۱۸۸ میلیارد تومان در سال گذشته به ۲۷۰ میلیارد تومان در سال جاری رسیده است.

افزایش صد درصدی وام اشتغال مددجویان بهزیستی

کد خبر 41923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد