.رئیس بهزیستی شهرستان راور مطرح کرد 
دلیل افزایش خودکشی در راور ضعف در مهارت‌های ارتباطی است

فردای کرمان – گروه جامعه: رئیس بهزیستی شهرستان راور افزایش آسیب‌های اجتماعی و به‌خصوص خودکشی در راور را به‌دلیل عدم وجود مهارت‌های ارتباطی و مشاوره‌های تخصصی دانست و گفت که سازمان بهزیستی با راه‌اندازی سامانه‌های خط مشاوره‌ی تلفنی ۱۴۸۰، اورژانس اجتماعی ۱۲۳ و خط اعتیاد ۹۶۲۸، تمام تلاش خود برای کنترل و کاهش این آسیب را به کار گرفته است.


به گزارش فردای کرمان به نقل از روابط‌عمومی بهزیستی استان کرمان، صدیقه شبستری در نشست اعضا شورای اجتماعی شهرستان راور پیرامون آسیب‌های اجتماعی این شهرستان با محوریت پیشگیری از آسیب خودکشی، با ارائه‌ی گزارشی از وضعیت اجتماعی و مسائل پیرامون آن، به اهمیت توجه به بحث آموزش و ارتقا سطح آگاهی اجتماعی و مهارت‌های گوناگون زندگی تک‌تک افراد جامعه در راستای گسترش فرهنگ پیشگیری اشاره کرد و گفت: «با توجه به سیاست کلی سازمان بهزیستی مبنی بر گسترش فرهنگ پیشگیری و از سویی توانمندسازی جامعه‌ی هدف، این مجموعه گسترش آموزش و استفاده‌ی افراد جامعه از خدمات تخصصی بهزیستی به خصوص در مواقع حساس و بحرانی را سرلوحه‌ی اقدامات خود قرار داده است».
وی ادامه داد: «با توجه به افزایش آسیب‌های اجتماعی و به‌خصوص خودکشی در راور به‌دلیل عدم وجود مهارت‌های ارتباطی و مشاوره‌های تخصصی، تمام تلاش خود را برای کنترل و کاهش این آسیب به کار بسته‌ایم».
رئیس بهزیستی شهرستان راور با اشاره به این‌که آمار خودکشی در راور به هیچ وجه زیبنده‌ی این شهرستان نیست، افزود: «سازمان بهزیستی در همین راستا با راه‌اندازی سامانه‌های خط مشاوره‌ی تلفنی ۱۴۸۰، اورژانس اجتماعی ۱۲۳ و خط اعتیاد ۹۶۲۸ نقش خود در زمینه‌ی کنترل، کاهش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را به بهترین شکل ممکن ایفا می‌کند».
فرماندار شهرستان راور نیز با تاکید بر لزوم همکاری مسئولانه و همفکری به منظور پیشگیری از خودکشی و کاهش این آسیب در سطح جامعه، بیان کرد: «از جمله عواملی که در بروز آسیب‌های اجتماعی نقش دارند می‌توان به بیکاری، اعتیاد، فقر اقتصادی و فرهنگی و شیوه‌های نادرست تربیتی اشاره کرد که به همین جهت بایستی با تعامل، همکاری و برنامه‌ریزی حساب‌شده قدم در مسیر کنترل و مهار مسائل و آسیب‌های اجتماعی به خصوص آسیب خودکشی گذاشت».
مالک اژدری افزود: «باید با گسترش آموزش و ارتقا سطح آگاهی جامعه در مسیر سلامت اجتماعی به گونه‌ای گام برداشت که زیبنده‌ی جامعه اسلامی و ایرانی باشد».
در ادامه این کارگروه پس از بحث و تبادل نظر در خصوص دستور کار جلسه مقرر شد در راستای ارتقا سطح آگاهی و مهارت زندگی خانواده‌ها، دوره‌های آموزشی مناسب در کنار ارائه‌ی خدمات به صورت محله‌محور با همکاری تیم اجتماع‌محور و بر اساس طرح پذیرش شده‌ی کشوری با عنوان مشارکت و همدلی به اجرا درآید.

کد خبر 33518

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد