آئین تجلیل از کارشناسان نمونه اورژانس اجتماعی گیلان همزمان در سراسر کشور

مدیرکل بهزیستی گیلان گفت: اورژانس اجتماعی استان طی سال جاری پنج هزار و ۸۲۳ ماموریت انجام داد.

دکتر حسین نحوی نژاد روز یکشنبه در آیین تجلیل از نیروهای اورژانس اجتماعی گیلان که به صورت ویدیو کنفرانس همزمان با سراسر کشور برگزار می شد، اظهار داشت: امسال ۱۴ هزار و ۳۳۹ مورد تماس با اورژانس اجتماعی استان انجام گرفته است.

وی کنترل و کاهش بحران های فردی، خانوادگی و اجتماعی را از اهداف کلی اورژانس اجتماعی عنوان و تصریح کرد : ارتقاء سطح دانش و آگاهی افراد در معرض آسیب، و آسیب دیده اجتماعی در خصوص مسایل و مشکلات اجتماعی و کمک به درک موقعیت خود در شرایط بحرانی و ارتقاء توانمندی های افراد در معرض آسیب، و آسیب دیده اجتماعی از اهداف تخصص اورژانس اجتماعی است.

دکتر نحوی نژاد بیان داشت: ارتقاء آگاهی ها و شناخت خانواده و اجتماع نسبت به نیازهای مراجعان به منظور تسهیل فرآیند حل مسئله در شرایط بحرانی ، شناسایی مناطق و کانون های آسیب زا و اقدامات تخصصی در بحران زدایی، شناسایی آسیب های اجتماعی نوپدید و بازپدید و ایجاد زمینه مشارکت مردم و سازمان های غیردولتی از دیگر اهداف تخصصی اورژانس اجتماعی است.

وی در ادامه با بیان سختی کار نیروهای اورژانس اجتماعی و حقوق و مزایای دریافتی بسیار کم این نیروها اظهار داشت: نیروهای اورژانس اجتماعی نیاز به توجه دارند البته از مجلس نداهایی خوبی مبنی بر تبدیل وضعیت این نیروها شنیده می شود.

مدیرکل بهزیستی استان گیلان نیروهای اورژانس اجتماعی را به سربازان خط مقدم و افسران جنگ نرم تشبیه و خاطرنشان کرد: این نیروها به این دلیل که جلوی آسیب را می گیرند به نوعی افسران جنگ نرم هستند و امیدواریم  شرایط کاری بهتری برای نیروهای فعال در اورژانس اجتماعی رقم بخورد.

افزون بر ۶۵ هزار نفر از خدمات بهزیستی استان گیلان بهره می گیرند.

آیین تجلیل از نیروهای اورژانس اجتماعی گیلان امروز یکشنبه  به صورت ویدیو کنفرانس همزمان با سراسر کشور با حضور محمد شریعتمداری وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، دکتر معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده و وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور برگزار شد.

کد خبر 33455

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد