به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمد محمدی اظهار کرد : از نکات مورد توجه مراکزخدمات بهزیستی (+زندگی) استقرار نظام هوشمند در فرآیند خدمات رسانی به گروه های هدف است که بخش اعظم خدمات پیش بینی شده در بستر الکترونیک با امکان رصد، نظارت، پایش دقیق، انظباط و تسریع خدمات را مهیا می سازد.
وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که «هر چه ممکن است در سطح کشور خدمات مربوط به بهزیستی را باید گسترش داد و از نیروی مردم برای گسترش این خدمات حداکثر استفاده را کرد.» عنوان کرد : اکنون مراکز خدمات بهزیستی تحت عنوان مثبت زندگی شکل گرفته و در حیطه چارچوب فعالیت بهزیستی ۲۲ خدمت را در سطح اولیه خدمات اجتماعی، توانبخشی و پیشگیری به صورت رایگان ارائه خواهند داد و بابت هر فعالیت نیز یارانه لازم به مراکز پرداخت خواهد شد.
محمدی خاطر نشان کرد : افراد تحت پوشش برای دریافت خدمات تنها به یک مرکز با دسترسیپذیری آسان مراجعه خواهند کرد و سهولت در تردد و نزدیکی به محل زندگی مددجو از مزایای این مراکز است
وی به رعایت مناسب سازی و فضای مراکز خدمات بهزیستی تاکید کرد و افزود : ورودی ها ی مرکز، راهروها، پله ها ، همچنین رعایت سطوح شیبدار فضای پذیرش مرکز، فضاهای بهداشتی و کف سازی مراکز و استفاده از تجهیزات و ضوابط ایمنی و حفاظتی باید متناسب با نیازهای فرد دارای معلولیت باشد.
این مقام مسئول عنوان کرد : خدماتی از جمله اجرای برنامه های آگاهسازی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی، پیشگیری از معلولیت ها و اجرای برنامه های غربالگری بینایی- شنوایی و اوتیسم–پیشگیری از طلاق در راستای تحکیم بنیان خانواده برای زوج هایی که در سال های اولیه زندگی مشترک هستند، به صورت کاملا رایگان در این مراکز ارائه خواهد شد.
محمدی یادآور شد : مردم هر منطقه از مهمترین مراجع شناسایی نیازهای هر منطقه هستند و لذا مراکز ملزم هستند از طریق مردم نسبت به شناسایی نیازها و نقاط ضعف هر منطقه اقدام نمایند و با جلب اعتماد مردم و مشارکت آنها نسبت به رفع نیازهای مددجویان و یا نیازمندی های مردم همان منطقه اقدام نمایند.
نظر شما