شهرقدس| دنیا درگیر معضل خودکشی است

زینب نژاد مقدم عنوان کرد: خودکشی معضلی است که تمام دنیا درگیر آن است و هر فردی بنا به دلایلی که از دیدگاه خود قانع کننده است دست به این اقدام می زند که نیازمند اقدامات آموزشی و پیشگیرانه می باشد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان قدس، مسئول اورژانس اجتماعی شهرستان قدس در این رابطه عنوان کرد: خودکشی پدیده ای چند علتی می باشد و با مداخلات بهنگام و تخصصی مجموعه مرکز اورژانس اجتماعی، مراجعین ارجاعی با موضوع افکار و اقدام به خودکشی تحت مداخلات مددکاری -روانشناختی - روانپزشکی قرار دارند.

کارشناس ارشد روانشناسی بالینی و مسئول مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی قدس افزود: خودکشی پدیده ای چند علتی بوده و از جمله علل بروز افکار و یا اقدام به خودکشی در این شهرستان می توان به مشکلات خانوادگی، مشکلات عاطفی، بیکاری و نبود بستر مناسب جهت ازدواج جوانان اشاره نمود.

وی در ادامه توضیحات با توجه به شیوع بیماری کرونا اشاره کرد: مرکز اورژانس اجتماعی شهرستان قدس با افزایش معنی داری در آمار گروه هدف ارجاعی افکار و اقدام به خودکشی مواجه شده است که در مقایسه با بازه زمانی سال قبل افزایش چشمگیری داشته است و با توجه به حساسیت موضوع افکار خودکشی ضروریست فعالیت های آموزشی در راستای ارتقا سطح آگاهی شهروندان با هدف شناسایی و ارجاع به موقع افراد نیازمند مداخلات بهنگام و تخصصی در راستای پیشگیری از رفتارهای خود آسیبی استمرار یابد و کما فی السابق فعالیت های منظم گشت سیار و مشاوره های فردی در سطح شهرستان و مناطق آسیب خیز صورت می پذیرد.

 این مسئول خاطرنشان کرد: اورژانس اجتماعی شهرستان قدس از ضریب نفوذ بالایی برخوردار می باشد و موید این مطلب افزایش تماس های دریافتی با خط فوریت های اجتماعی ۱۲۳ از سوی شهروندان می باشد.

نژاد مقدم در پایان  از شهروندان شهرقدس تقاضا کرد: در صورت شناسایی و یا آگاهی از  افراد واجد افکار خودکشی مراتب را به خط فوریت های اجتماعی ۱۲۳ به قید فوریت اطلاع رسانی نمایند تا با مداخلات بهنگام و تخصصی گام های شایسته ای جهت درمان متقاضیان کمک برداریم.

کد خبر 30940

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد