پرچمدار پاراالمپیک ریو مدال طلای خود را به وزیر صمت اهدا کرد

کرمان - ایرنا - عشرت کردستانی قهرمان کرمانی و پرچمدار کاروان ایران در مسابقات پاراالمپیک ۲۰۱۶ ریو، مدال طلای این مسابقات را در رشته والیبال نشسته بانوان به وزیر صنعت، معدن و تجارت اهدا کرد


به گزارش ایرنا، علیرضا رزم حسینی روز چهارشنبه پیش از نشست با پیشکسوتان دفاع مقدس، در ادامه این حرکت نمادین قهرمان کرمانی تیم والیبال نشسته بانوان در مسابقات پاراالمپیک ریو، از ایشان قدردانی کرد.
همچنین وزیر صنعت، معدن و تجارت این مدال طلا را در نخستین سالگرد شهادت سردار دل‌ها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به موزه دفاع مقدس کرمان تقدیم کرد.
پرچمدار کاروان ایران در رقابت‌های پاراالمپیک ۲۰۱۶ ریو در حاشیه این آیین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مراسم اهدای مدال یک سعادت بود که نصیب بنده، به نمایندگی از سایر ورزشکاران جانبازان و معلولان شد.
عشرت کردستانی افزود: حمایت و عنایت علیرضا رزم حسینی در زمانی که استاندار کرمان بود، این کاروان پس از اعزام به مسابقات پاراالمپیک ۲۰۱۶ ریو و در زمان استقبال آنقدر محسوس بود که قوت قلبی جدی برای ورزشکاران و علت مدال آوری آنان شد.
وی تصریح کرد: تصمیم داشتم این برنامه را چند سال پیش عملیاتی کنم و مدال پاراالمپیک ۲۰۱۶ را به وزیر صمت تقدیم کنم اما به علت برخی مشکلات تا به امروز به تعویق افتاد.
این ورزشکار جانبازان و معلولان استان کرمان عنوان کرد: خوشحالم که ارادت و قدرشناسی خود را از مسئولان و به‌ویژه رزم حسینی که در سمت استاندار سابق  کرمان توجهی ویژه به ورزش جانبازان و معلولان داشتند، اعلام نماییم.
وی گفت: ورزشکاران همواره آرزوی موفقیت و کامیابی برای مسئولان خادم ملت ایران، دارند و در آن زمان زحمات استاندار کرمان به‌ویژه جشن استقبال از مدال آوران و قهرمانان پاراالمپیک در باغ فتح آباد توجه ورزشکاران جانبازان و معلول کشور را جلب کرد که در رسانه‌ها نیز بازتاب مطلوبی داشت.
کردستانی ادامه داد: این اقدام یک الگوسازی برای سایر استان‌ها شد که مسئولان دیگر استان‌ها نیز توجهی بیشتر برای ورزشکاران جانباز و معلول داشته باشند و ورزشکار سایر استان‌ها نیز از حمایت‌های وزیر صمت قدردانی کردند.
این بانوی کرمانی که در سال ۸۱ و در سن ۱۹ سالگی در منطقه شلمچه پایش روی مین رفت و با قطعی پای راست دچار مجروحیت شد، به والیبال نشسته روی آورد و بعدها کاپیتان تیم ملی بانوان شد.
او با این تیم، مدال نقره بازی های پاراآسیایی ۲۰۱۴ اینچئون را به دست آورد و پس از آن هم پرچمدار کاروان ایران در پارالمپیک ریو ۲۰۱۶ شد و حتی در بازی حساس ایران و امریکا در پارالمپیک ریو عنوان بهترین بازیکن زمین را هم به خود اختصاص داد اما اینها سقف آرزوهای ورزشکار با اراده کرمانی نبوده است.
او تغییر رشته داد تا این بار شانس خود را در رشته دوومیدانی امتحان کند. کردستانی در بازی های پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا در ماده پرتاب وزنه بانوان کلاس ۵۶/۵۷ F وزنه را ۹ متر و ۳۹ سانتیمتر پرتاب کرد و با این رکورد علاوه بر کسب مدال طلا، موفق شد رکورد قهرمانی آسیا را هم از آن خود کند

کد خبر 30509

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد