تاکید و توصیه مدیر کل بهزیستی مازندران بر پرهیز از دورهمی بمناسبت شب یلدا

مراسم اهدای تبلت های دانش آموزی و ۱۱۰ پک غذایی ویژه این شب به کودکان کار و ایتام، معلولین و زنان سرپرست خانوار، دختران در معرض آسیب و خانواده های نیازمند به همت موسسه خیریه عشاق المهدی عج شهرستان ساری با حضور دکتر فرزاد گوهردهی مدیرکل بهزیستی استان، وحید حسین زاده معاون امور اجتماعی و جمعی از کودکان کار با رعایت پروتکل های بهداشتی در این مرکز خیریه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان مازندران دکتر گوهردهی در حاشیه این مراسم با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص اهمیت کمک های مومنانه گفت: خدمات دهی همه جانبه به اقشار جامعه  میسر نخواهد شد مگر با حضور جدی تمامی نهادهای مرتبط در کنار بهزیستی و سازمان های حمایتی و فعالیت خیرین و موسسات غیردولتی مردم نهاد .
وی با اشاره به توزیع بالغ بر ۶۰ هزار بسته حمایتی از ابتدای شیوع کرونا در میان گروه های هدف و اهالی مناطق در معرض آسیب افزود: علاوه بر توزیع بسته های بهداشتی و معیشتی، اداره کل بهزیستی استان مازندران با همت خیرین و همکاری با اداره کل اموزش و پرورش استان اقدام به تهیه تجهیزات اموزشی و تحویل بیش از ۶۰۰ دستگاه تبلت و گوشی هوشمند به  دانش آموزان تحت پوشش نموده است.
گوهردهی با اشاره به جمعیت ۵۷۰۰ نفری دانش آموزان تحت پوشش بهزیستی خاطرنشان کرد: بر اساس تفاهم نامه ای که با آموزش و پرورش به امضا رسیده مقرر شد در مرحله دوم توزیع ، تعداد ۵۰۰ دستگاه تبلت در اختیار این دانش آموزان قرار گیرد .
وی با اشاره به شناسایی ساماندهی ۲۲۰ کودک کار توسط مراکز کودکان کار خیابانی شهرستان های ساری و آمل افزود: در همین راستا برنامه های ویژه ای برای ساماندهی و توانمندسازی کودکان کار و خانواده های انها  در دست انجام است. 
دکتر گوهردهی در خصوص مرکز حمایت روانی اجتماعی دختران  نیز با اشاره به شناسایی ۳۰ دختر در معرض آسیب طی شش ماه نخست سال جاری، گفت:  با رویکرد آموزشی و مشاوره فردی  مشکلات فردی خانوادگی اجتماعی و مشکلات تحصیلی دختران بررسی شده و اقدامات لازم برای توانمندسازی و جلوگیری از آسیب های اجتماعی دختران انجام شده است.
مدیرکل بهزیستی استان مازندران با اشاره به در پیش بودن شب یلدا خواستار منع دورهمی های حضوری و استفاده از بستر الکترونیک برای دورهمی های مجازی در این شب شد و اذعان کرد:  با توجه به نزدیک شدن به طولانی ترین شب سال که هر سال با سنت زیبای دورهمی گرامی داشته می‌شد، امسال با توجه به فراگیر شدن همه گیری کرونا ، دوری از دورهمی های سنتی مانند سالهای پیشین برای کمتر شدن همه گیری کرونا و شکستن زنجیره انتقال، اهمیت بسیار زیادی دارد.

وی بر ممنوعیت برگزاری مراسم شب یلدا در مراکز شبانه روزی وکلیه موسسات تحت نظارت بهزیستی تاکید وتوصیه بر پرهیز از دورهمی بمناسبت شب یلدا در جهت بهبود شرایط کرونا و قطع زنجیره انتقال  ویروس کووید ۱۹ کرد .
وی با اشاره به توزیع ۱۰۰۰بسته معیشتی حمایتی ویژه شب یلدا در میان جامعه هدف بهزیستی اضافه کرد: این حمایت ها با حفظ شان مددجویان در غالب کارت خرید در اختیار ادارات بهزیستی شهرستانها برای توزیع در میان گروه های هدف نیازمند با الویت خانواده هایی که از کمک های معیشتی در مراحل قبلی برخوردار نبودند ، قرار خواهد گرفت.
در ادامه مدیر کل بهزیستی استان خواستار بازدید مکرر از پاتوق های کودکان کار، برنامه ریزی عملیاتی برای توانمندسازی آنها و استفاده مطلوبتر از ظرفیت  وتوانایی موسسه و همکاری با سایر دستگاه‌های اجرایی برای عملکرد موثرتری در ساماندهی کودکان کار شد و از مرکز حمایتی ، آموزشی کودکان کار ساری، مرکز حمایت روانی اجتماعی دختران مرکز ندای مهر و مرکز حمایتی آموزشی کودکان کار  و خانه سلامت روزانه ساری بازدید نمود.

کد خبر 27623

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد