یکی از مهمترین ماموریت های سازمانی بهزیستی توانمندسازی است

مدیرکل بهزیستی استان کرمان در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته دولت به پرسش های فاطمه افضلی خبرنگار ایسنا پاسخ گفت .


به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کرمان ، فاطمه افضلی خبرنگار ایسنا در جلسه پرسش و پاسخ با مدیرکل بهزیستی استان کرمان از ایشان پرسید : ۱- مراحل   پرداخت وام و تامین ضمانت های بانکی چگونه است ؟ مدیرکل بهزیستی استان کرمان در پاسخ به این پرسش گفت : یکی از مهمترین ماموریت های سازمانی ما در بهزیستی توانمندسازی و فراهم کردن استقلال مالی و اجتماعی افراد تحت حمایت است . اجرای طرح ها و برنامه های توانمند سازی یکی از روش های کمک به استقلال این افراد و گروه ها است که برای پرداخت تسهیلات خوداشتغالی پس از ارزیابی اولیه وسطح بندی فرد متقاضی به مراکز حرفه آموزی متناسب با توانمندی جسمی و ذهنی معرفی و بعد از انجام مشاوره های مورد نیاز در زمینه های کسب وکار ، با صدور معرفی نامه برای بانک عامل مراحل دریافت وام آغاز می شود . از این مرحله تا دریافت وام در عهده بانک عامل است و مددجو هم مثل سایر افراد باید ضمانت های بانکی را تامین کند البته به دلیل اینکه برخی از افراد معرفی شده توان تامین ضامن را ندارند با مذاکره انجام شده به اندازه ای که مقررات بانک اجازه بدهد شرایط ضمانت آسان شده است .

۲- مراکز مثبت مثبت زندگی چه نوع از خدمات را ارائه می دهند ؟
صادق زداده در پاسخ به این پرسش گفت :  به منظور تسهیل و اثر بخش ترشدن خدمات متعدد بهزیستی مراکز مثبت زندگی بر اساس خدمات الکترونیکی وبدون نیاز به مراجعه حضوری راه اندازی می شوند . اقداماتی برای راه اندازی مراکز مثبت زندگی از جمله جانمایی و صدور مجوز در دست اقدام است که در حال حاضر از ۲۲ مرکز جانمایی شده برای ۱۸ مرکز مراحل قانونی و صدور مجوز انجام شده و به زودی این مراکز راه اندازی می شوند .
 

کد خبر 22332

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد