در رسانه |سبزوار | مناسب سازی 35 درصد معابر سبزوار جهت تسهیل دسترسی معلولان به امکانات شهری

رئیس اداره بهزیستی سبزوار گفت: برای دسترسی معلولان به امکانات شهری حدود 35 درصد معابر اصلی در سبزوار مناسب‌ سازی شده است.

برای دسترسی معلولان به امکانات شهری حدود 35 درصد معابر اصلی در سبزوار مناسب‌ سازی شده است.رئیس اداره بهزیستی سبزوار با تاکید به اینکه مناسب‌سازی مبلمان شهری، اماکن، معابر عمومی و پارک‌ها برای تسهیل در رفت و آمد معلولان اقدامی ضروری است، افزود: حدود هفت هزار معلول، زیر پوشش اداره بهزیستی سبزوار هستند که از این تعداد معلول زیر پوشش خدمات بهزیستی 200 خانوار دارای 2 معلول و بیشتر هستند.

مرضیه کسرایی فر ادامه داد: خدمت‌رسانی به گروه‌های مختلف دارای معلولیت و توسعه برنامه‌های توانبخشی و توانمندسازی متناسب با نیازهای روز جامعه از مهمترین اولویت‌های سازمان بهزیستی برای تحقق سلامت و رفاه اجتماعی است.

وی با بیان اینکه علاوه بر مناسب‌سازی معابر، بیش از 30 درصد محیط فیزیکی و ساختمان ادارات شهرستان سبزوار با نصب رمپ برای رفت و آمد افراد معلول و ناتوان مناسب‌سازی شده است، اظهار داشت: علاوه صرف هزینه به منظور مناسب سازی معابر عمومی برای شهروندان معلول، ارگان‌های دولتی بطور قانونی موظف هستند 10 درصد بودجه عمرانی خود را صرف این اقدام کنند.

کد خبر 16257

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد