در رسانه| پنج کارگاه تولید ماسک و پوشاک بیمارستانی در همدان راه‌اندازی شد

مدیرکل بهزیستی همدان گفت: پنج کارگاه تولید ماسک و پوشاک بیمارستانی با تولید روزانه بیش از پنج هزار ماسک و ۲ هزار دست پوشاک بیمارستانی در همدان راه‌اندازی شد.

حمیدرضا الوند در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این کارگاه‌ها توسط مددجویان بهزیستی همدان راه‌اندازی شده‌اند و محصولات آن به نقاط مختلف استان‌های همدان، البرز، ایلام و کردستان ارسال می‌شود.

وی اظهار داشت: بخشی از یک کارگاه تولید فرش دستبافت در شهر همدان توسط زنان سرپرست خانوار به خیاطی تبدیل شده است و مددجویان در آن پوشاک بیمارستانی، پاپوش و ماسک تولید می‌کنند.

الوند عنوان کرد: یک کارگاه دیگر نیز در روستای دورانه نهاوند، توسط زنان سرپرست خانوار ماسک و پوشاک بیمارستانی تولید می‌کند.

وی اضافه کرد: در کبودراهنگ نیز در یک مرکز درمان و بازتوانی معتادان متجاهر، خط تولید ماسک و پوشاک بیمارستانی راه‌اندازی شده است.

مدیرکل بهزیستی همدان بیان کرد: ۲ کارگاه دیگر نیز در شهرستان‌های همدان و کبودراهنگ توسط گروههای همیار بهزیستی استان ماسک و لباس بیمارستانی تولید می‌کنند.

وی اظهار داشت: دستوالعمل‌های جامع پیشگیری، کنترل و مقابله با شیوع بیماری‌های حاد تنفسی، متناسب با زمینه‌های فعالیت و جامعه هدف گسترده در بهزیستی استان، تدوین و ابلاغ شده است.

الوند افزود: همه مرخصی‌های مددجویان مقیم مراکز شبانه‌روزی و همچنین پذیرش‌های جدید ( به جز موارد خاص با دستور مقام قضایی و رعایت تمامی ضوابط بهداشتی) لغو شده است.

وی ادامه داد: گندزدایی و ضدعفونی مراکز اداری دولتی و خصوصی تحت نظارت این نهاد صورت گرفته است.

مدیرکل بهزیستی همدان گفت: کمک هزینه ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریالی برای تهیه مواد ضدعفونی کننده و وسایل بهداشتی به حساب معلولان شدید و خیلی شدید واریز شده است.

وی افزود: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، مراکز اقامتی میان مدت درمان اعتیاد (کمپ‌ها) تعطیل شده است.

الوند تاکید کرد: کمک هزینه ۵۰ میلیون ریالی برای جبران ضررهای ناشی از تعطیلی و همچنین کمک هزینه هفت میلیون ریالی برای تهیه وسایل بهداشتی به مراکز اقامتی میان مدت درمان اعتیاد پرداخت شد.

مدیرکل بهزیستی همدان عنوان کرد: مهلت تمدید و گرفتن مجوز مراکز و موسسه‌های زیر نظر این نهاد تا تیرماه ۹۹ تمدید شد.

وی بیان کرد: سامانه مشاوره اینترنتی به نشانی corona.behzisti.ir برای مشاوره در خصوص کاهش استرس و اضطراب ناشی از شیوع ویروس کرونا راه‌اندازی شده است.

بر اساس آخرین آمار، نزدیک به یک سوم جمعیت استان همدان از خدمات بهزیستی بهره می‌برند.

خبرنگار: جواد همدانی

کد خبر 15959

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد