هیچ‌مورد مثبتی از ابتلا به کرونا در مراکز بهزیستی گزارش نشده است

برای مقابله با شیوع بیماریهای حاد تنفسی اقدامات سازمان بهزیستی از بهمن ماه آغاز شده است.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان همدان مدیرکل بهزیستی استان با بیان اینکه تاکنون هیچ‌مورد مثبتی از ابتلا به کروناویروس در مراکز تحت پوشش این اداره کل گزارش نشده است گفت:  برای مقابله با شیوع بیماریهای حاد تنفسی سازمان بهزیستی اقدامات خود را از بهمن ماه آغاز کرد و دستورالعمل های تدوین شده  را در سریع ترین زمان ممکن برای اجرا به مراکز تابعه ارسال و نظارت کارشناسی برای اجرای آنها ادامه دارد.

حمیدرضا الوند گفت: سوم اسفند کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیردار در اداره  کل بهزیستی استان تشکیل گردید که در این کمیته ضمن تدوین اقدامات پیشگیرانه و ابلاغ به شهرستان ها، روزانه روند اجرای دستوالعمل ها رصد و گزارشگیری می شود.

وی  افزود: دستورالعمل‌های های سازمان بهزیستی برای مبارزه با ویروس کرونا برای مهد کودک، شیرخوارگاه، مراکز اقامتی میان مدت درمان اعتیاد، مرکز درمان و کاهش آسیب معتادان موضوع ماده16، مراکز آموزشی – توانبخشی شبانه روزی، روزانه، مراکز نگهداری کودکان و...  در سراسر استان ارسال شده است.

الوند خاطرنشان کرد در دستور العمل‌های  ارسالی  ضمن تشریح اقدامات پیشگیرانه، روند انجام اقدامات مداخله ای در صورت مشاهده موارد مشکوک و حتی در صورت مثبت شدن تست کرونا برای یکی از افراد حاضر در مراکز نیز مشخص شده است.

وی با اشاره به واریز  سرانه ۳۰ هزارتومان برای هر نفر به حساب مراکز  تحت نظارت توسط سازمان بهزیستی کشور بصورت متمرکز گفت: این مبلغ برای تهیه لوازم بهداشتی، موادضدعفونی کننده، ماسک و ... جهت پیشگیری از شیوع کرونا ویروس به مراکز تخصیص داده شده است، هرچند مراکز با توجه به ماهیت فعالیت خود از قبل وسایل بهداشتی کافی در اختیار داشته اند اما انتظار می رود دانشگاه علوم پزشکی استان در ادامه راه تمهیدات لازم برای تامین اقلام مورد نیاز مراکز تحت نظارت بهزیستی را در اولویت قرار دهد.

کد خبر 14317

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد