تقویت روحیه خودباوری  افراد تحت حمایت حاصل برگزاری اینگونه نمایشگاهها است

در چهارمین روز از دهه مبارک فجر و به همت مرکز توسعه و تامین فیاض بخش یک شهر کرمان ، نمایشگاه دستاوردهای افراد دارای معلولیت و زنان سرپرست خانوار و جشنواره غذا برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کرمان ، مدیرکل بهزیستی  به همراه معاون توانبخشی – معاون مشارکت های مردمی – مدیر بهزیستی شهرستان کرمان – رئیس روابط عمومی بهزیستی استان و جمعی از کارشناسان از این نمایشگاه بازدید و با کارکنان و افراد دارای معلولیت و زنان سرپرست خانوار گفت و گو کرد .
عباس صادق زاده مدیرکل بهزیستی استان کرمان در حاشیه این نمایشگاه با حضور در جمع کارکنان مرکز فیاض بخش یک ، اقدامات انجام شده در این مرکز از زمان مسئولیت مهدیه دلاوری رئیس مرکز را  بسیار موثر توصیف کرد و گفت : اقداماتی که در این مرکز انجام شده ، تقویت روحیه اعتماد به نفس و خودباوری در کارکنان و گروه های هدف را در پی داشته است .
وی با تشریح اهمیت برگزاری اینگونه نمایشگاه های کوچک ، اظهار داشت : عرضه و نمایش دستاوردهای افراد دارای محدودیت های خاص جسمی – روانی و اجتماعی نه تنها به خودباوری و شکوفایی این افراد منجر می شود بلکه در تغییر رویکرد افراد جامعه نیز به این گروه بسیار موثر است ، بنابراین باید از امکانات و فضاهای موجود برای برگزاری اینگونه نمایشگاهها استفاده کرد .
صادق زاده با اشاره به اصولی که برای برگزاری یک نمایشگاه لازم است ؛ افزود : تولید محصولات کوچک و ارزان ، خلاقیت در تولید محصولات - همچنیین کیفیت بخشی به تولیدات و بازریابی اصولی است که باید مورد توجه قرار گیرد و مددکاران نیز در این زمینه نقش هدایتگر را ایفا کنند .
مهدیه دلاوری رئیس مرکز توسعه و تامین فیاض بخش یک در تشریح اقدامات انجام شده برای برگزاری نمایشگاه گفت : از بین افراد تحت حمایت  18 نفر از افرداد دارای معلولیت ، زنان سرپرست خانوار و بیماران اعصاب و روان در 9 میز محصولات خود شامل : صنایع دستی – محصولات غذایی و تابلوهای نقاشی را در این نمایشگاه که از 15 تا 17 بهمن در مرکز دائر می باشد ، به معرض نمایش و فروش گذاشته اند .
وی همچنین برگزاری برنامه های فرهنگی – رفاهی با مشارکت همکاران برای گروه های هدف را از عمده اقدامات انجام شده ؛ذکر کرد و اظهار داشت : تامین بسته های حمایتی – برگزاری مداوم دوره های آموزشی سلامت محور و پیشگیرانه و برنامه های رفاهی از جمله این اقدامات است .
مدیرکل بهزیستی در حاشیه این نمایشگاه بر حمایت از مددجویان و افراد دارای معلولیت با پرداخت تسهیلات و اهداء لوح سپاس تاکید کرد .

کد خبر 13397

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد