مناسب سازی مبلمان شهری محور گفتگوی رئیس بهزیستی با شهردار اشنویه

نشست مشورتی در خصوص مناسب سازی اماکن عمومی و تردد شهری معلولین و سالمندان جهت تسهیل در رفت و آمد این قشر از جامعه با حضور «سید ابراهیم ایراندوست » و کارشناس توانبخشی در شهرداری شهرستان اشنویه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان اشنویه ،

سید ابراهیم ایراندوست رئیس بهزیستی ضمن قدردانی از تعاملات شورای اسلامی شهر و شهرداری با بهزیستی در ارائه خدمات مطلوب به جامعه هدف بهزیستی گفت : موضوع مناسب سازی یکی از دغدغه ها و اهداف اصلی سازمان بهزیستی است و همانگونه که همیشه گفته شده است مناسب سازی اماکن عمومی تنها نیاز معلولین نیست و مورد استفاده آحاد جامعه است و با اجرای طرح های مناسب سازی در شهرها ما شاهد حضور این قشر از افراد در جامعه و ایفای نقش اجتماعی آنان خواهیم بود.

«ایراندوست» ضمن تقدیر از زحمات شورای اسلامی شهر و شهردار شهرستان اشنویه، بر تسهیل در رفت و آمد و افزایش سرعت پذیری به امکانات اماکن عمومی و تردد شهری برای ، جانبازان، معلولین و نابینایان و سرعت پذیری به امکانات فضای اجتماعی شهری در شهرستان اشنویه تاکید کرد.

« ایراندوست» در ادامه افزود: طبق دستورالعمل‌ مناسب‌سازی که از طریق فرمانداری به شهرداری و سایر ادارت نیز ارسال شده است در ساخت‌ و سازها ضروری است و قوانین باید رعایت گردد زیرا نداشتن نظارت مرحله‌ای دستگاه‌ها بر روند ساخت اماکن دولتی و غیردولتی و همچنین مراکز بهداشتی و درمانی باعث ایجاد مشکلات در بحث مناسب سازی شده است و متاسفانه مشاهده شده بعضی از مراکز بهداشتی، درمانی و  ساختمان پزشکان این امر را رعایت نکرده اند.

وی اضافه نمود: همه ما موظف هستیم در احداث ساختمان‌ها و اماکــن عمومی، معابر و وسایل خدماتی به نحوی عمل کنیم که دسترسی و بهره‌مندی معلولان همچون افراد عادی فراهم شود.

کد خبر 118770

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد