توانمند سازی فکری مسئولان تربیتی موثرترین اقدام در پیشگیری از اعتیاد می باشد.

رضوان باقلاچی، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری اردبیل در اولین نشست و هم اندیشی سمن های فعال در امر مبارزه با مواد مخدر ضمن قدردانی از تلاش های صورت گرفته در رابطه با مقابله با اعتیاد گفت: سیاست نظاو و مسئولین نظلم اغلب رویکرد آنها بر پایه مباحث درمانی متمرکز شده است تا پیشگیری، لذا نگران موضوع هستیم که باید دلیل بی اعتنایی بر شعار پیشگیری از درمان را بیابیم.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری اردبیل اظهار داشت: هرچه قدر به مباحث پیشگیری توجه کنیم به همان میزان در تضمین آینده خود موفق خواهیم بود الان هزینه های بسیار گزاف و هنگفتی برای درمان اعتیاد می شود اما دریغ از مباحث تربیتی و پیشگیری، باید این قبیل مباحث به مدارس هدایت شوند تا از طریق خود دانش آموزان و اولیای آنها مسایل تربیتی و آگاه سازی های تخصصی و به روز شروع شوند.

  با قلاچی ادامه داد: تمامی متولیان امر تعلیم و تربیت باید از آموزش های پیشگیری از اعتیاد برخوردار شوند بنابراین شما تسهیلگران و سازمان های مردم نهاد به عنوان متولیان امر عهده دار مسئولین سنگین در قابل آحاد جامعه هستید و این مهم را باید از مسئولان مطالبه گری کنید.

وی تصریح کرد: شماها به عنوان سمن های فعال و موفق باید در صدد راه اندازی اتاق فکر گروه هم اندیشی، اندیشه ورزی و همفکری تشکل های مردم نهاد و فعالان عرصه پیشگیری و مقابله با مواد مخدر بوده و پیگیر مطالبات آنها باشید و در نهایت این دغدغه ها را به مردم انتقال دهید.

او افزود: بنابراین لازم است در همین رابطه کارهای عملیاتی و تحقیقاتی که ثمر بخش باشدانجام دهیم  ما الان باید در صدد ارتقاء سطح علمی، دانش، معلومات و سواد مسئولان نظام و در راس آنها مسئولان تعیلم و تربیت با یاری خواستن از علم جدید و هوش مصنوعی باشیم تا توانمند سازی فکری و اطلاعاتی از این مسیر شروع و تداوم یابد چونکه اغلب بروز و شیوع آسیب های اعتیاد از طریق نا آگاهی و کم توجهی به این قبیل مسایل رخ می دهد.

این مسئول در بخش دیگر از سخنان خود  اشاره کرد: در بحث مواد مخدر و معتادان بهبود یافته باید گفت صیانت و توانمندی سازی روشی هست که بخشی از مشکلات معتادان را حل کند اما چاره ساز نیست بنابراین در این راه باید بصورت ریشه ای و مقابله ای اقدام های موثری انجام شود.

وی اظهار امیدواری کرد: برای حمایت از معتادین رهایی یافته از اعتیاد باید برنامه ریزی های منسجم، مدون و عملیاتی برای اشتغال پایدار داشته باشیم و با شناسایی محورهای مناسب خدمات لازم را در توانمند سازی آنها بسیج نموده و پیاده نماییم.

کد خبر 118758

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد