دومین خانه کوچک مراقبتی و توانبخشی  معلولان کم توان ذهنی سیرجان افتتاح شد

همزمان با هفته دولت دومین خانه کوچک مراقبتی و توانبخشی معلولان کم توان ذهنی با حضور رییس بهزیستی سیرجان وجمعی از مسئولین محلی افتتاح شد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمان حسنعلی بردستانی رییس بهزیستی سیرجان در این مراسم که با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان، و همراهی معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری و جمعی از کارشناسان تخصصی برگزار گردید با گرامی داشت یاد وخاطره شهدای دولت در سخنانی عنوان داشت : با توجه به رویکرد جدید سازمان بهزیستی در خصوص فعالیت خانواده محوری و کوچک‌سازی مراکز تجمعی شبانه‌روزی و همچنین توجه به رعایت حقوق معلولین ،  خانه‌های کوچک و حمایتی با ظرفیت حداکثر ۱۰ فرزند معلول ذهنی و با هدف مشارکت در انجام امور شخصی به منظور تقویت و توانمندسازی این افراد و ایجاد امکان زندگی مستقل این فرزندان راه اندازی شده اند.

وی افزود : با توجه به جمعیت بیش از ۱۵۰۰ نفری معلولین ذهنی شهرستان سیرجان ، راه اندازی ۳ خانه کوچک دیگر همزمان در شهرستان جهت خدمات دهی بهتر به این قشر در دستور کار است که امیدواریم با همکاری وهمراهی بخش خصوصی وفعالین در این حوزه زمینه خدمتی ماندگار واثربخش به جامعه هدف فراهم شود .

علی یعقوبی پور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان سیرجان نیز در این مراسم با  گرامی داشت یاد وخاطره شهیدان رجایی وباهنر و شهیدان خدمت  با تقدیر از خدمات ارزنده مجموعه بهزیستی در سخنان کوتاهی با تأکید بر اهمیت حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه، گفت: افتتاح این فاز جدید، گامی مهم در جهت ارتقاء کیفیت زندگی معلولین و تأمین نیازهای خاص آنهاست.

وی  افزود: ما همواره در تلاشیم تا با ایجاد و توسعه مراکز حمایتی، شرایط بهتری را برای این عزیزان فراهم آوریم و نشان دهیم که دغدغه‌های آنها برای ما بسیار مهم است.

کد خبر 116426

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد