در رسانه| افزایش ۱۰ درصدی در خدمات اورژانس اجتماعی

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل، گفت: خدمات ارائه شده در مراکز اورژانس اجتماعی در پنج ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، حامد رضایی عصر چهارشنبه در مراسم رژه خودرویی اورژانس اجتماعی در اردبیل، اظهار داشت: ۲۶ هزار نفر در سال گذشته از خدمات اورژانس اجتماعی بهره‌مند شدند که این خدمات اکثرا در حوزه مشاوره و همچنین ارجاع به خانه‌های امن بوده است.

وی تصریح کرد: خط تماس ۱۲۳ برای هموطنان در حوزه اورژانس اجتماعی پیش‌بینی شده تا موارد و مشکلات خود را از طریق این خط با مشاوران و متخصصان امر مطرح کرده و زمینه حل مشکلات و نگرانی‌ها در حوزه طلاق، اعتیاد، خودکشی و سایر آسیب‌های اجتماعی با دید و نگاه علمی و تخصصی فراهم آید.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: علاوه بر ارائه مشاوره، خدمات سیاری را از طریق همکاران اورژانس به آسیب‌دیدگان و یا افراد در معرض آسیب شاهد هستیم که با تشکیل پرونده در این زمینه سعی می‌شود ارائه خدمات در کوتاه‌ترین زمان انجام شود.

رضایی افزود: به طور متوسط روزانه ۴۵ تا ۶۰ تماس با خط ۱۲۳ برقرار می‌شود به طوری که در این مرکز ۲۴ ساعته همکاران ما آماده ارائه خدمات مشاوره و راهنمایی برای گروه‌های آسیب‌دیده و یا در معرض آسیب هستند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اورژانس اجتماعی پلی ایمن و قابل اعتماد بین خانه و کلانتری است که تا قبل از مراجعه افراد به کلانتری‌ها، از طریق مشاوره و راهنمایی امکان برطرف شدن مشکلات و دغدغه‌ها در حوزه‌های مختلف وجود دارد.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل اضافه کرد: در سریعترین زمان و با کیفیت مناسب ارائه خدمات از طریق اورژانس اجتماعی انجام می‌شود که در دولت سیزدهم با توسعه سیستم سخت افزاری سعی شده تا خدمات‌رسانی در حوزه‌های مختلف و با گستردگی خاص انجام شود.

رضایی بیان کرد: بیشترین تماس‌ها در حوزه همسرآزاری، فرار جوانان از منزل به ویژه دختران خیابانی انجام شده و راهنمایی‌ها در این زمینه به صورت اصولی و دقیق به مخاطبان ارائه می‌شود.

وی در ادامه یادآور شد: هدف‌گذاری ما ارائه خدمات به صورت محله‌محور و حتی با رویکرد روستاگردی است تا در این مناطق نیز آسیب‌ها و دغدغه‌های اجتماعی با تلاش اورژانس اجتماعی به حداقل رسیده و امکان رفع این دغدغه‌ها را شاهد باشیم.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل تصریح کرد: امروز همزمان با روز ملی اورژانس اجتماعی شاهد رژه خودرویی مجموعه‌های فعال در این حوزه هستیم که انتظار می‌رود در سال‌های آینده خدمات رسانی در این محدوده با گستردگی بیشتر به انجام برسد.

کد خبر 116170

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد