زحماتتان را می‌بینیم| تقدیر از کارشناسان شاغل در اورژانس اجتماعی

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی، به‌مناسبت بیست و پنجمین سالگرد افتتاح اولین مرکز اورژانس اجتماعی در سطح کشور در هشتم شهریور ماه، به‌منظور قدردانی از زحمات و تلاش‌های اثربخش کارشناسان شاغل در مراکز اورژانس اجتماعی، مراسم تقدیر از کارشناسان به‌صورت کشوری و از طریق ویدئو کنفرانس برگزار گردید و در این مراسم از دونفر از کارشناسان برتر شاغل در اورژانس اجتماعی مشهد تقدیر به عمل آمد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی در حاشیه این جلسه، گفت: اورژانس اجتماعی یکی از خدمات تخصصی و شاخص‌ سازمان بهزیستی است.کار در اورژانس اجتماعی با فرسایش جسمانی و روانی بسیاری همراه است و همکاران ما مسئولیت خطیر و مهمی را برعهده دارند. حضور به موقع، سریع، مداخله موثر و حمایت از آسیب دیدگان، کمک به بازتوانی و توانمندسازی آنها و... مسئولیت دشواری است که خوشبختانه کارکنان اورژانس اجتماعی به بهترین نوع، این مسئولیت را انجام می‌دهند و ما قدردان زحمات تمامی آنها در شهرستان‌های مختلف هستیم.

حمیده محدث افزود: کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، جایگزینی مداخلات انتظامی و قضایی با مداخلات روانشناختی و اجتماعی، پیشگیری از جرم و افزایش توانایی‌های افراد آسیب‌پذیر از اهداف اورژانس اجتماعی است. ارتباط گیری با فرد آسیب دیده، کمک به حفظ آرامش او، بررسی و ارزیابی وضعیت و ... هنر روانشناسان و مددکارانی است که در این حرفه علیرغم تمامی دشواری‌هایش به صورت خستگی ناپذیر فعالیت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: مرکز اورژانس اجتماعی مشتمل بر خط 123 اورژانس اجتماعی، مرکز  مداخله در بحران و خدمات سیار اورژانس اجتماعی است. در حال حاضر 22 مرکز اورژانس اجتماعی در سطح استان فعال می‌باشد. تمام گروه‌های سنی می‌توانند از خدمات اورژانس اجتماعی بهره‌مند گردند و در صورت نیاز از این طریق به سایر قسمت‌های بهزیستی ارجاع داده شوند. ارائه خدمات به گروه هدف اورژانس اجتماعی به صورت موقت و غیر مستمر می‌باشد و در صورت نیاز مالی مراجعین مبالغی به عنوان کمک‌های موردی جهت رفع نیازهای ضروری به آنها پرداخت می‌گردد.
زحماتتان را می‌بینیم| تقدیر از کارشناسان شاغل در اورژانس اجتماعی

کد خبر 116095

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد