کارگاه مهارت های زندگی ویژۀ فرزندان کارکنان بهزیستی در حال برگزاری است

زهرا طباطبایی نسب؛ مشاور امور بانوان بهزیستی استان یزد گفت: آموزش مهارت های زندگی به کودکان از اساسی ترین موضوعاتی است که باید در تربیت فرزندانمان به آن اهمیت زیادی دهیم. آنچه مسلم است اینکه کودکانی که به‌ خوبی و با روش های درست با مهارت‌های مهم زندگی آشنایی پیدا می کنند؛ از همان سنین پایین می توانند با موانع و چالش ها روبرو شوند و از پس آن ها بر آیند.

مشاور امور بانوان بهزیستی استان یزد تصریح کرد: شکی نیست که والدین برای اینکه فرزندانشان در آینده به بزرگسالانی مستقل و توانمند تبدیل شوند با چالش های متعددی روبرو هستند، وقتی اطمینان حاصل کنند که فرزندشان به خوبی مهارت های زندگی را آموزش دیده است آن وقت می توانند بر روی موضوعات علمی مثل ریاضی، خواندن و نوشتن تمرکز کنند.

وی در ادامه افزود: اخیراً مهارت های زندگی به طور فزاینده ای به نفع مهارت های فنی مورد نیاز گوشی های هوشمند، رایانه ها و رسانه های اجتماعی در حال فراموش شدن هستند؛ این در حالی است که مهارت های زندگی ابزار مورد نیاز کودک برای موفقیت در زندگی است. این ها مهارت هایی هستند که در مدرسه آموزش داده نمی شوند و لازم است والدین فرصتی را فراهم کنند تا این مهارت ها را در فرزندان خود پرورش دهند.

این مسئول خاطر نشان کرد: در همین راستا و به منظور تقویت مهارت های زندگی، ارتقاء هوش هیجانی و افزایش سرمایه روانی فرزندان کارکنان؛ کارگاه آموزشی "مهارت های زندگی ویژه فرزندان همکار " در چهار گروه سنی کودکان ۳ تا ۴ سال، ۴ تا ۶ سال، ۷ تا ۸ سال و ۱۰ تا ۱۲ سال در مرکز ایکیو پارک با تسهیلگری مرضیه دهقانی فیروزآبادی؛ دکترای مشاوره و مدرس کشوری دوره تربیت مربی همیار مادر و کودک در حال برگزاری است.

لازم به ذکر است؛ به مناسبت هفته بهزیستی بازدیدی از سوی مسئولین بهزیستی استان از این مرکز به عمل آمد و در جریان این بازدید مدیران بهزیستی از نزدیک در جریان آموزش ها قرار گرفتند و از مسئول اجرای این کارگاه ها تجلیل کردند.

کد خبر 113872

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد