سخنرانی مدیرکل بهزیستی خوزستان قبل از خطبه های نماز جمعه اهواز

ظهر روز جمعه ۵ مرداد ماه ،مهران کریمیان،مدیر کل بهزیستی استان خوزستان به مناسبت هفته بهزیستی پیش از خطبه های نماز جمعه در مصلای مهدیه امام خمینی(ره) اهواز سخنرانی کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان خوزستان،کریمیان   ضمن تبریک هفته بهزیستی بیان کرد: از زحمات همه همکاران در بخش های دولتی و غیر دولتی و مراکز شبانه روزی  که مجاهدانه و عاشقانه به عزیزان معلول و از کار افتادگانی که در مراکز شبانه روزی ما نگهداری می‌شوند خدمت می‌کنند تقدیر و تشکر می کنم.

مدیر کل بهزیستی خوزستان اظهار داشت : سازمان بهزیستی مولود انقلاب اسلامی است که پس از پیروزی انقلاب با تلاشهای شهید بزرگوار دکتر فیاض بخش  در سال۱۳۵۹ تاسیس شد و در طول ۴۴ سالی که از تاسیس این سازمان می گذرد خدمات فراوان وباارزشی را به عموم جامعه و به خصوص به اقشار آسیب پذیر و آسیب دیده  ارائه کرده است.

وی افزود: این سازمان در حال حاضر ده‌ها فعالیت سخت و سنگین انجام می دهد  و به  معلولان، سالمندان ، ایتام و آسیب دیدگان اجتماعی خدمات رسانی می‌ شود  و به دلیل گستردگی و پیچیدگی و طاقت فرسا بودن کار در بهزیستی مقام معظم رهبری هم در پیامی از سازمان بهزیستی به خاطر انجام وظایف سخت و سنگین تشکر کردند.

مهران کریمیان ادامه داد: بیش از ۲۰۰ فعالیت به جامعه هدف تحت پوشش ارائه می دهیم و در بخش مشارکت‌های مردمی به دلیل اعتمادی که مردم و خیرین به سازمان بهزیستی دارند و  مورد وثوق و اعتماد  مردم  است خوشبختانه خیرین و مردم همکاری های خیلی خوبی  با بهزیستی دارند.

مدیر کل بهزیستی استان خوزستان گفت: در استان خوزستان در حال حاضر شیرخوارگاه بزرگ نگهداری ایتام بهزیستی توسط خیرین در حال ساخت است که انشالله در آینده نزدیک با کمک خود خیرین تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید و خدمات را به بچه‌های یتیم ارائه خواهد داد.

وی بیان کرد:در همین روزهای اخیر با کمک خیرین در شهرستان شوشتر بازارچه اشتغال برای بانوان سرپرست خانوار راه اندازی کردیم و خیر عزیزی در یکی از مجتمعات تجاری در شهر شوشتر طبقه همکف مجتمع تجاری را به بهزیستی اهدا کرد  و در این محل  بازارچه فروش محصولات بانوان سرپرست خانوار  راه اندازی شد و  ۱۵ نفر از بانوان سرپرست خانوار به صورت مستقیم در این بازارچه مشغول و  بیش از ۳۰ نفر بانوی سرپرست خانوار هم که تولیداتشان در خانه‌ها تولید می شود در این بازار انشالله به فروش خواهد رسید.

کریمیان از دیگر اقدامات خوب بهزیستی استان در حوزه مشارکتها را راه اندازی دو موکب  در مرز شلمچه و چذابه  توسط خیرین و با کمک خیرین عنوان کرد و گفت: در این مواکب خدمات مختلفی  به زوار عزیزی که در ایام اربعین قصد عزیمت به کربلای معلی و کشور عراق دارند  به خصوص مددجویان   و معلولین تحت پوشش خدمات مختلف توانبخشی و اجتماعی ارائه خواهیم کرد. 

 مدیر کل بهزیستی استان خوزستان عنوان کرد: در طول یک سال اخیر خوشبختانه  به ۹۰۳ خانواده تحت پوشش در شهرهای مختلف استان  بالغ بر ۱۳۸ میلیارد تومان کمک بلاعوض  ساخت و خرید مسکن پرداخت شد  واین  خانواده ها  صاحب مسکن و سرپناه شدند.

وی افزود:در طول یک سال اخیر  تعداد زیادی از مددجویان  توان ساخت و خرید مسکن نداشتند  و در خانه‌های اجاره‌ای هستند و ما به ۱۱۰۰ خانواده زن سرپرست خانوار و معلول که در خانه‌های اجاره‌ای بودند و مشکل اجاره داشتند بیش از ۳۸ میلیارد تومان کمک بلاعوض ودیعه مسکن پرداخت کردیم .

کریمیان در ادامه گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا کنون به ۳۲۶۴ نفر از مددجویان و معلولینی که کار آماده سازی شغلیشان انجام شد و آماده ورود به بازار کار شدند و دوره‌های فنی حرفه‌ای را گذرا ندن و جواز کسبشان را دریافت کرده بودند بالغ بر ۴۶۴ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه اشتغال  پرداخت شد و مشاغل کوچک و مشاغل خانگی راه‌اندازی کردند. 

  مدیر کل بهزیستی استان خوزستان افزود:در حال حاضر  بیش از ۱۱۹ هزار خانواده تحت پوشش بهزیستی خوزستان هستند و به آنها مستمری پرداخت می‌شود و بسیاری از این خانواده ها در طول  سه سال اخیر تحت پوشش قرار گرفتند و مستمری به آنها  پرداخت میشود  و در حال حاضر  با همت و کمکی که دولت محترم و عنایتی که مجلس داشتند هیچ فرد پشت نوبتی برای مستمری نداریم و اگر فردی مراجعه کند  بلافاصله تشکیل پرونده داده میشود  و برای پرداخت مستمری برای آنها اقدام خواهد شد.

مهران کریمیان گفت: در حال حاضر به حدود ۱۰۳۰۰ معلول ضایع نخواهی و معلول خیلی شدید حق پرستاری پرداخت می‌ شود  و بیش از ۵۰۰۰ معلول ،بیمار روانی، کودک بی سرپرست و بد سرپرست، سالمند و آسیب دیده اجتماعی  در ۱۲۰ مرکز شبانه روزی بهزیستی نگهداری میشوند  و همکاران و  مددکاران  و پرستاران بهزیستی به صورت شبانه روزی از آنها مراقبت و پرستاری می‌کنند و بسیاری از این معلولین عزیزی که در مراکز شبانه روزی ما نگهداری می شوند  مجهول الهویه هستند و در واقع به غیر از خدای بزرگ و همکاران بهزیستی که از آنها پرستاری میکنند  واقعا کسی نیست که به آنها رسیدگی کند.

وی افزود: یکی دیگر از خدمات بهزیستی توزیع وسایل توانبخشی مثل ویلچر ، عصا ،واکر و سمعک است که در طول سه سال اخیر توزیع وسایل توانبخشی  در استان خوزستان بیش از سه برابر شده و سال گذشته توانستیم حدود ۲۶ میلیارد تومان  وسیله توانبخشی بین خانواده‌های تحت پوشش توزیع کنیم.

کریمیان از دیگر خدمات بهزیستی را  پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و انجام غربالگری‌های شنوایی و غربالگری‌های بینایی برای کودکان و نوزادان به منظور  سلامت فرزندان و آینده سازان کشور عنوان کرد و گفت :در سال گذشته تمام نوزادانی که در زایشگاه‌ها و در بیمارستان‌ها به دنیا آمدند به منظور پیشگیری از معلولیتها توسط همکاران غربالگری شنوایی  و کودکان ۳ تا ۶ سال نیز غربالگری بینایی شدند.

مدیر کل بهزیستی خوزستان در پایان  ضمن تشکر از  همه کسانی که بهزیستی را  حمایت می‌کنندبیان کرد :  بهزیستی با توجه به فعالیتهای مختلف و متنوعی که انجام می دهد برای خدمت بهتر به جامعه هدف و مردم ،نیازمند همراهی و همکاری همه دستگاهها ،ادارات ،نهادها و خیرین عزیز است.

کد خبر 113684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد