دررسانه|ساماندهی ۲۴۰ کودک کار و خیابان در مراکز روزانه بهزیستی خوزستان

ایسنا/خوزستان مدیرکل بهزیستی خوزستان از ساماندهی ۲۴۰ کودک کار و خیابانی در دو مرکز روزانه بهزیستی در استان خبر داد.

مهران کریمیان در حاشیه بازدید دادستان مرکز خوزستان از مراکز ساماندهی کودکان کار و خیابانی اهواز که امروز (۲۳ خردادماه) به مناسبت روز جهانی منع کار کودکان انجام شد، اظهار کرد: در خوزستان چهار مرکز ساماندهی کودکان خیابانی وجود دارد. دو مرکز به صورت شبانه‌روزی کودکان بدسرپرست یا بی‌سرپرست را سامان‌دهی می‌کنند. دو مرکز روزانه نیز مددکاری و رسیدگی به خانواده‌های این کودکان را انجام می دهند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: کار ساماندهی ۲۴۰ کودک خیابانی در دو مرکز روزانه انجام می‌شود و علاوه بر این، هر کدام از دو مرکز شبانه‌روزی هم ظرفیت نگهداری ۳۰ نفر را به صورت شبانه‌روزی دارند.

مدیرکل بهزیستی خوزستان گفت: بیشتر این کودکان جزو خانواده‌های بی‌سرپرست یا بدسرپرست هستند که خانواده‌هایشان دچار آسیب‌های مختلف اجتماعی یا مشکلات اقتصادی است و در نتیجه این کودکان در خیابان‌ها یا محیط‌های کاری دیگر کار می‌کنند.

وی با بیان اینکه از نظر قانون کودک زیر ۱۸ سال نباید کار کند، تصریح کرد: این کودکان تا زمان توانمندی خانواده‌هایشان، سامان‌دهی می‌شوند و توسط مراکز بهزیستی از آن‌ها مراقبت می‌شود.

کریمیان گفت: از مردم می خواهیم به کودکانی که سر چهارراه‌ها و خیابان‌ها هستند، کمک مالی نکنند، زیرا کمک مردم به کودکان کار موجب می‌شود این کودکان بیشتر در خیابان‌ها حضور پیدا کنند و دچار آسیب‌ها و مشکلات مختلف اجتماعی شوند. مردم می‌توانند به جای کمک به این کودکان، به مراکز و موسساتی که کار سامان‌دهی آن‌ها را انجام می‌دهند، کمک کنند.

کد خبر 109838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد