دررسانه|نظارت مجتمع ‌حمایتی‌ و قضایی بر خدمات‌رسانی به آسیب‌دیدگان خوزستان

ایسنا/خوزستان دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان با اشاره به فعالیت مجتمع حمایتی و قضایی شوق زندگی در خوزستان گفت: این مرکز با نظارت بر عملکرد دستگاه‌های متولی در حوزه‌های حمایتی و قضایی، نقش حمایتی را در راستای ارائه خدمات بهتر به خانواده‌های آسیب‌دیده اجتماعی، کودکان کار و کودکان بازمانده از تحصیل ایفا می‌کند.

صادق جعفری چگنی در حاشیه بازدید از  از مراکز کودکان کار و خیابانی اهواز که امروز (۲۳ خردادماه) به مناسبت روز جهانی منع کار کودکان انجام شد، اظهار کرد: در راستای حمایت از کودکان کار و جلوگیری از بهره‌کشی از این کودکان، از چند مجموعه تحت نظارت بهزیستی خوزستان در اهواز بازدید کردیم. بهزیستی خوزستان که با تاسیس  و راه‌اندازی مجموعه‌هایی وظیفه قانونی خود برای حمایت از کودکان را انجام داده است. بخشی از این مراکز خصوصی و زیر نظر بهزیستی هستند و بخشی هم مراکز دولتی هستند و بر اساس نوع آسیب‌های اجتماعی، خدمات ارائه می‌دهند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در این مجموعه‌ها در حوزه توانمندسازی و آموزش کودکان در حوزه‌های مختلف اقدامات بسیار خوبی انجام شده است. در این راستا ما هم اواخر سال گذشته مجتمع حمایتی و قضایی شوق زندگی که الگوی جدیدی در سطح کشور است را به عنوان سومین استان در کشور افتتاح کردیم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان بیان کرد: این مرکز با نظارت بر عملکرد دستگاه‌های متولی در حوزه‌های حمایتی و قضایی، نقش حمایتی را در راستای ارائه خدمات بهتر به خانواده‌های آسیب‌دیده اجتماعی، کودکان کار و کودکان بازمانده از تحصیل ایفا می‌کند. 

جعفری چگنی عنوان کرد: این مجتمع به صورت متمرکز بر انجام کارها و وظایف دستگاه‌های مختلف نظارت می‌کند و توانمندسازی خانواده‌ها را در بخش‌های مختلف پیگیری می‌کند.

کد خبر 109837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد