تهیه بانک اطلاعاتی نخبگان ورزشی جهت جامعه هدف بهزیستی

نشست هماهنگی و هم اندیشی ورزشی با حضور دکتر حسین آبادی مدیرکل ، معاونین حوزه های تخصصی ، کزازی رییس انجمن ناشنوایان استان ، نصیری رییس هیات جانبازان وتوانیابان اراک ، بادرستان مسئول تربیت بدنی اداره آموزش کودکان استثنایی استان، کارشناس و رابطین ورزشی بهزیستی استان برگزار گردید

دکتر حسین آبادی مدیرکل بهزیستی استان مرکزی  با اشاره به ابعاد مختلف توانمند سازی جامعه هدف گفت: به روز رسانی بانک اطلاعات ورزشی جهت جامعه هدف از مهم ترین فعالیت این اداره کل میباشد

دکتر حسین آبادی در این نشست از اقدامات انجام شده جهت ورزش افراد دارای معلولیت توسط کارشناس تربیت بدنی این اداره کل قدردانی کرد و حمایت بهزیستی را در خصوص برگزاری مسابقات ، کلاس های آموزشی و سایر برنامه های ورزشی جهت جامعه هدف  را اعلام نمود.

وی بر لزوم توسعه ورزش برای این افراد تاکید کرد و افزود : ورزش یک ابزار موثر در توانمند سازی افراد دارای معلولیت می باشد و لازمه زندگی همه  افراد ، خصوصا افراد دارای معلولیت است که با برنامه ریزی دقیق و مدون می توان به قابلیت و پتانسیل های این افراد پی برد.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی  افزود: ورزش می تواند یک ابزار پیام رسان برای معرفی توانمندی افراد دارای معلولیت به جامعه باشد که برای این افراد شادی و نشاط را به ارمغان می‌آورد و برگزاری جشنواره ورزشی امکان معرفی این افراد را به شهروندان می دهد.

ایشان خاطر نشان کردند ؛ کلیه سالن های ورزشی با تمامی امکانات و همچنین با مناسب سازی لازم در اختیار جامعه هدف بهزیستی می باشد و می‌توانند از مکان های ورزشی بصورت رایگان استفاده نمایند.

ایشان جهت توسعه ورزش همگانی همچنین استعدایابی و ایفای نقش اجتماعی تأکید داشتند و بر همکاری های فی مابین هیات های ورزشی استان تاکید نمودو افزود: تنظیم تقویم ورزشی بر اساس رویکردهای منطبق با کلاس بندی، استعدادیابی جامعه هدف در مسابقات سالانه ورزشی سازمان با حضور تیم استعدادیاب و ارتقای سالن های ورزشی بر اساس استانداردهای روز و استفاده از امکانات دو طرف برای سنجش علائق ورزشی افراد دارای معلولیت از اهداف این اداره کل است .

وی با اشاره به اینکه ممکن است محدودیت‌های مالی وجود داشته باشد، گفت: محدودیت‌ها نباید مانع خدمات رسانی مناسب به جامعه هدف شود و در عین محدودیت باید خلق اثر کرد و کارها را پیش برد.

در ادامه کزازی رییس انجمن ناشنوایان  استان نیز  ضمن تاکید بر تعامل و هم افزایی بین بخشی با دستگاههای حمایتی در راستای بهبود و ارتقاء سطح کیفی خدمات گفت: تعامل و هماهنگی بین چند دستگاه می تواند هم افزایی خوبی برای ارائه خدمات به جامعه هدف داشته باشد.

 وی در ادامه افزود: با همکاری و تعامل می توان ظرفیت دستگاههای استان را در کنار هم قرار داده  تا از کاهش آسیب های اجتماعی جامعه هدف کاسته شود.

 نصیری رییس هیات ورزش های جانبازان وتوانیابان استان نیز در این نشست بیان داشت : با توجه به میزبانی بازیهای اسیایی در ایران اهمیت ورزش افراد دارای معلولیت، برگزاری برنامه ورزشی ، همچنین مسابقات استانی وملی با همکاری سازمان بهزیستی و ضرورت تداوم آن در سال جاری، تسری ورزش به تمام سطوح جامعه برای افراد دارای معلولیت اهمیت ویژه ای دارد .

بادرستان مسئول تربیت بدنی اداره آموزش وپرورش  کودکان استثنایی استان در ادامه بیان داشت : تربیت بدنی در حوزه کودکان استثنایی چالشهای زیادی دارد وبا توجه به برنامه های خوبی که در بهزیستی در خصوص ورزش این جامعه هدف در نظر گرفته شده است امیدواریم با همکاری بهزیستی وسایر دستگاههای اجرایی استان چالش هایی ورزش کودکان استثنایی برطرف گردد .

در ادامه اسدی  کارشناس تربیت بدنی استان در خصوص رشته های ورزشی مطرح شده توسط سازمان بهزیستی کشور برای افراد دارای معلولیت ، استفاده از امکانات وظرفیتهای سالن های ورزشی هیات های استان مرکزی ، توزیع فضاهای فیزیکی ورزشی در استان وشهرستانها ، تشکیل بانک اطلاعاتی با فرمت های ورزشی و ارائه برنامه های ورزشی در سال جاری نکاتی را ایراد نموند
در خاتمه هر یک از معاونین واحدهای تخصصی به ارائه نقطه نظرات وپیشنهادات خود پرداختند .

کد خبر 109582

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد