در رسانه| فعالیت ۱۶۵ مرکز مثبت زندگی در آذربایجان شرقی

مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی با تاکید بر امر پیشگیری و توانمندسازی مدد جویان این مجموعه گفت: در راستای توجه به مسائل روانشناختی و خانواده در حال حاضر ۱۶۵ مرکز مثبت زندگی در سطح استان آذربایجان شرقی فعالیت می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی ،فرگل صحاف، پنجشنبه، در دومین نشست از سلسله نشست‌های رسم خدمت گفت: ۶۵۲۰۶ پرونده در اختیار مراکز مثبت زندگی قرار گرفته  و بااعتبار سالانه ۶۰ میلیارد تومان از این مراکز خرید خدمت انجام شده است.


وی، تعداد کل مددجویان تحت پوشش این اداره کل را ۱۴۲ هزار و ۷۷۸ خانوار در استان اعلام کرد و گفت: این تعداد شامل ۵.۷۸ درصد سهم کشور است.


صحاف اظهار کرد:اداره کل بهزیستی بابیش از ۵۲ فعالیت کلی از یک سازمان حمایتی صرف به مجموعه ای تخصصی با نگاه علمی ، مردمی و با محوریت شفاف سازی و توانمندسازانه کردن فعالیتها تبدیل شده وماموریت های گسترده ای اعم از ارائه خدمات توانبخشی، حمایت طلبی، مشارکت اجتماعی و برنامه های پیشگیرانه و مداخله گر را بر عهده دارد.


وی از تدوین سند پیشگیری از خشونت با همکاری نهادهای مرتبط خبر داد و افزود: در کنار تدوین سند پیشگیری از خشونت، سند پیشگیری از خودکشی با همکاری نهادهای مرتبط و اقدام بر اساس برش ابلاغی دانشگاه علوم پزشکی عملیاتی شده است.


مدیر کل آذربایجان شرقی وجه به کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه را ضروری دانست و گفت: یارانه  پیشگیری، درمان و کاهش آسیب  اعتیاد   ۱۵ میلیارد تومان بوده است که تلاش کردیم با برنامه های بنیادی به این مسئله بپردازیم.


وی افزود: در حال حاضر ۶۷ مرکز درمان و بازتوانی معتادین با ۲۶ هزار و ۲۶۰ خدمت گیرنده در استان مشغول ارائه خدمت است.


صحاف خانه دار کردن مددجویان بهزیستی را از دیگر اقدامات شاخص این اداره کل در دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت:تحقق بیش از ۱۴۳  درصدی تعهدات تامین مسکن در سال ۱۴۰۲  از شاخص‌ترین اقداماتی بود که در حوزه مسکن عملیاتی شد و از ابتدای نهضت مسکن (سال ۹۰) تا کنون ۹۱۷۵ مسکن ساخته وتحویل مددجویان شده است.

کد خبر 109487

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد