در رسانه|  ظرفیت خالی خانه‌های سالمند آذربایجان‌شرقی

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی گفت: ظرفیت خانه سالمندان در استان خالی است. همچنین در حال تبدیل سالمندان از حالت اردوگاهی و بیمارستانی به حالت سوئیت و هتل هستیم.

به گزارش تبریزگویا، فرگل صحاف، مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی امروز در سلسله نشست "رسم خدمت" ویژه گزارش عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: امروز اداره بهزیستی با بیش از ۵۲ فعالیت کلی از یک سازمان حمایتی صرف به مجموعه‌ای تخصصی با نگاه علمی، مردمی و با محوریت شفاف‌سازی و توانمندسازی کردن فعالیت‌ها تبدیل شده و ماموریت‌های گسترده‌ای اعم از ارائه خدمات توانبخشی، حمایت طلبی و مشارکت اجتماعی و برنامه‎های پیشگیرانه و مداخله‎‌گر و متولی سلامت اجتماعی فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه تعداد خانوار تحت پوشش ۱۴۲ هزار و ۷۷۸ نفر که ۵٫۷۸ درصد سهم کشور است، گفت: تعداد معلولان تحت پوشش ۸۸ هزار و ۷۶۴ نفر، تعداد دانشجویان تحت پوشش ۱۳٫۸ و دانش‌آموزان تحت پوشش ۱۰ هزار و ۶۰۰ و تعداد سالمند تحت پوشش ۶۱ هزار و ۶۶۹ نفر است.

مدیرکل بهزیستی استان افزود: تعداد زنان سرپرست خانوار ۲۶ هزار و ۲۲۹ نفر است.

وی با اشاره بر ایجاد ۴۱۱۵ شغل در راستای اشتغال‌زایی گفت: یک هزار و ۲۰۵واحد مسکونی واگذار شده است.

صحاف خاطرنشان کرد: تعداد کل افراد تحت پوشش ۱۴۲ هزار ۷۷۸ نفر است که برای ۵۱۰۲ نفر مستمری جدید ایجاد شده و کل خانواده‌های مستمری بگیر به ۹۹۳۹۸ رسیده است.

وی یادآور شد: تعداد صفر نفر پشت نوبت مستمری بگیری هستند.

مدیرکل بهزیستی استان متذکر شد: ۸۲۵۴۴ معلول تحت پوشش بهزیستی در استان وجود دارد و همچنین ۱۳۸۵۹ سالمند دارای پرونده در استان هستند.

صحاف تصریح کرد: حمایت از ۵۸۰ مورد مناسب‌سازی و تهیه و توزیع ۳۹۴۸۰ وسایل کمک توانبخشی در سال ۱۴۰۲ با افزایش ۳۷ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ است.

مدیرکل بهزیستی استان گفت: حق پرستاری خانواده محور و ضایعه نخاعی ۱۰۷ میلیارد تومان، یارانه مرکز نگهداری روزانه و شبانه ۲۵۲ میلیارد تومان و وسایل کمک توانبخشی و اندام مصنوعی ۲۸ میلیارد تومان پرداخت شده است.

کد خبر 109470

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد