۱۱۹ توان‌جو در آذربایجان شرقی استخدام می شوند

تبریز- ایرنا- نخستین آزمون استخدامی ویژه افراد دارای معلولیت با حضور ۱۲ هزار و ۸۰۸ داوطلب، به‌ طور همزمان در ۳۱ استان برگزار شد که در استان آذربایجان شرقی تعداد ۶۸۳ توان جو داوطلب دارای معلولیت در این آزمون شرکت کردند که ۱۱۹ توان جو استخدام می شوند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، فرگل صحاف مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی در حاشیه برگزاری نخستین آزمون استخدامی ویژه افراد دارای معلولیت اظهار کرد: این آزمون مختـص افراد دارای معلولیت در نظر گرفته شده و بـرای نخستیـن‌بـار پس‌از انقلاب اسلامی ایران و به ‌دنبال دستور رئیس جمهور شهید و به‌منظور جذب و به‌کارگیری چهار هزار و ۳۳۶ نفر از افراد دارای معلولیت در دستگاه های اجرایی سطح کشور برگـزار شد که از این تعداد ۱۱۹ توان جو در آذربایجان شرقی جذب می شوند.

وی با اشاره به اینکه در برگزاری نخستین آزمون‌ ویژه افراد دارای معلولیت ، سازمان بهزیستی کشور و ‌جهاد دانشگاهی همکاری کرده‌اند، گفت: قریب به ۶۰ منشی یاریگر، توسط بهزیستی آذربایجان شرقی ویژه توان‌یابان دارای معلولیت بینایی و جسمی، دو مترجم زبان اشاره ویژه ی ناشنوایان در نظر گرفته شده بود تا این آزمون به بهترین صورت برگزار شود.

صحاف افزود: همه شرکت‌کنندگان در این آزمـون از افراد دارای معلولیت با تحصیلات دانشگاهی و زیر پوشش سازمان بهزیستی کشور هستند که با اجرای این آزمون از محل مانده مجوز سهمیه سه درصد معلولان در آزمون‌های استخدامی سنوات گذشته جذب و بکارگیری می‌شوند و در آذربایجان شرقی نیز ۶۸۳ نفر شرکت کننده شامل، ۲۸۷زن و ۳۹۶ مرد، برای ۴۰ عنوان شغلی در ۲۳ دستگاه اجرایی استان رقابت کردند.

عبدالله محمدی نماینده ناظر سازمان بهزیستی کشور نیز با بازدید از روند برگزاری این آزمون در مجموعه دانشکده علمی- کاربردی، شرایط و نحوه برگزاری آزمون را بررسی و روند برگزاری این آزمون را بسیار مطلوب و رضایت بخش اعلام کرد.

وی در حاشیه برگزاری این آزمون اظهار کرد: پس از سال ها از مغفول ماندن اجرای ماده ۱۵ قانون حقوق افراد دارای معلولیت، با تلاش های بی نظیر دولت سیزدهم مردمی و رئیس سازمان بهزیستی کشور، شاهد اختصاص سه درصد استخدامی سهمیه معلولان و جبران عقب ماندگی در این خصوص هستیم و موفق شدیم از سهمیه باقیمانده دستگاه ها نفرات پیش بینی شده جذب شود.

نماینده ناظر سازمان بهزیستی کشور با قدردانی از اداره کل بهزیستی آذربایجان شرقی در خصوص اتخاذ تمهیدات مطلوب و پیش بینی فضای مناسب و دسترس پذیر برای برگزاری موفق آزمون استخدامی، اظهار امیدواری کرد تا با همکاری و همراهی کلیه نهادها و سازمان های اداری و اجرایی، بزرگترین دغدغه افراد دارای معلولیت در اشتغال پایدار و مناسب سازی محیط شهری اجرایی شود.

کد خبر 109441

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد