در رسانه| آنچه از شهید جمهور برای جامعه هدف بهزیستی در ایلام به یادگار ماند

ایلام _ ایرنا_ شهید خدمت آیت الله "سیدابراهیم رئیسی" با شعار دولت خدمت و ایران قوی وارد میدان خدمت به مردم به ویژه محرومان شد و در طول کمتر از سه سال، طیف گسترده‌ای از اقشار مختلف جامعه را مجذوب کرد.

به گزارش ایرنا، حضور "سید ابراهیم رئیسی" به عنوان منتخب مردم در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در حالی بود که مردم به وی، "سید محرومان" لقب داده بودند ومیلیون ها نفر در کشور را به تحقق جهاد خدمت امیدوار کرد.

رئیس جمهور شهید در همان روزهای ابتدای فعالیت، عمل به وعده‌هایش را در دستور کار قرار دارد که مصداق بارز آن، آغاز سفرهای استانی به ویژه به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته، بازدید از مناطق حاشیه‌ای شهرها و دیدار چهره به چهره با ساکنان آن‌ها بود.

سازمان بهزیستی کشور به عنوان یکی از دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که جامعه هدفی از اقشار مختلف مردم از افراد دارای معلولیت گرفته تا سالمندان، زنان سرپرست خانوار، کودکان بی سرپرست و بد سرپرست، افراد آسیب دیده یا در معرض آسیب‌های اجتماعی و ... را دارد، از سازمان‌های مورد توجه ویژه دولت مردمی سیزدهم برای خدمات‌دهی قرار گرفت.

اداره کل بهزیستی استان ایلام در این زمینه به عنوان جزئی از خانواده بهزیستی در طول مدت روی کار آمدن دولت سیزدهم، منشاء خدمات گسترده‌ای برای جامعه هدف و مخاطبانش بوده که به اذعان بسیاری از مددجویان، این خدمات قابل لمس و در دسترس است.

برگزاری آزمون استخدام ویژه معلولان، افزایش سهم کمک هزینه مسکن خانواده‌های دارای ۲ عضو معلول به بالا، برداشتن سقف پرداخت بیمه بازنشستگی افراد دارای معلولیت، برقراری مستمری تمامی خانوارهای پشت نوبت حوزه اجتماعی و توانبخشی، برقراری حق پرستاری و حق نگهداری در منزل معلولان و بیماران ضایعه نخاعی برای اولین بار، افزایش چند مرحله مستمری جامعه هدف و معرفی ۲۹هزار مددجو برای رایگان شدن تعرفه آب، برق و گاز، خرید وسایل کمک توانبخشی و پرداخت کمک‌های موردی بی‌سابقه شاخص و البته بخشی از خدمات دولت به جامعه هدف اداره کل بهزیستی استان ایلام بوده است.

مدیر کل بهزیستی ایلام با اشاره به خدمات ماندگار دولت در این مجموعه، گفت: برداشتن سقف پرداخت بیمه بازنشستگی افراد دارای معلولیت یکی از این خدمات بوده به طوری‌که پیش از این سقف پرداخت بیمه بازنشستگی افراد دارای معلولیت به مدت پنج سال بود که توسط این اداره کل پرداخت و مابقی آن باید توسط فرد معلول پرداخت می‌شد که به همت دولت این سقف برداشته شد و تا زمان بازنشستگی فرد معلول این سهم توسط بهزیستی پرداخت می‌شود.

"حسین نورعلیوند" به حمایت این اداره کل از ۴۹ هزار مددجو اشاره کرد و گفت: اگرچه یکی از سیاست‌های دستگاه‌ها و نهادهای حمایتی استقلال مالی و خودکفایی مددجویان است ولی برقراری مستمری نیز یکی از دغدغه‌های مهم جامعه هدف به ویژه افراد دارای معلولیت بوده که با مشکلات مالی و درمانی مواجه هستند.

به گفته وی، خوشبختانه در این دولت مستمری تمامی خانوارهای پشت نوبت دریافت مستمری برقرار که اقدام بی سابقه‌ای در طول دولت‌های گذشته بوده است.

وی یکی دیگر از خدمات ماندگار دولت را برگزاری آزمون استخدامی افراد دارای معلولیت عنوان کرد و گفت: این آزمون ویژه جذب افراد دارای معلولیت برای نخستین بار اتفاق افتاده و قرار است ۱۷خردادماه جاری به صورت همزمان سراسر کشور برگزار شود.

مدیرکل بهزیستی استان ایلام به خدمات دولت خدمتگذار در حوزه مسکن مددجویان اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از اقدام‌های شاخص و تاثیرگذار دولت افزایش چشمگیر کمک هزینه مسکن سهم بهزیستی ویژه خانواده‌های ۲ معلول به بالا و مابقی مددجویان بوده که در این زمینه پرداخت کمک بلاعوض تامین مسکن خانواده‌های دارای حداقل ۲عضو معلول در مناطق شهری و روستایی و سایر مددجویان به ترتیب به ۲ میلیارد ریال، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و یک میلیارد ریال افزایش یافته که نسبت به قبل به ترتیب ۵۴ درصد، ۱۱۴درصد و ۱۰۰درصد رشد داشته است.

وی یکی دیگر از این خدمات را برقراری حق پرستاری افراد دارای معلولیت عنوان کرد و گفت: این خدمت برای بالغ ۵۰۰ نفر برقرار و ماهیانه ۲۱میلیون ریال سرانه حق پرستاری دریافت می‌کنند و این اقدام با هدف حمایت از خانواده‌های معلولان انجام تا آنها در نزد خانواده‌ها نگهداری و از سپردن آنها به مراکز بهزیستی جلوگیری شود.

نورعلیوند به پرداخت تسهیلات اشتغال جامعه هدف اشاره و گفت: طی سه سال گذشته بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ نفر تسهیلات اشتغالزایی دریافت که در این زمینه سرانه این وام‌ها از ۵۰۰میلیون ریال با افزایش ۲۰۰درصدی تا سال گذشته به یک میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال افزایش یافته بود و امسال نیز پیش بینی می‌شود مجموع اعتبار اشتغال به سه هزار میلیارد ریال افزایش یافت.

مدیرکل بهزیستی استان ایلام از افزایش ۳۲۵ درصدی توزیع وسایل کمک توانبخشی بین افراد دارای معلولیت و سالمندان خبر داد و گفت: این کمک در سال ۱۴۰۰ معادل ۱۶میلیارد ریال بوده که در سال گذشته به ۶۸میلیارد ریال افزایش یافته است.

وی افزایش یارانه مراکز روزانه و شبانه روزی معادل ۸۹و ۷۱درصد را از دیگر خدمات دولت در این مجموعه عنوان کرد و افزود: این دستاوردها از سوی دولت سیزدهم برای قشری از جامعه بوده که هم از نظر جسمی و هم معیشتی با محدودیت مواجه بوده و بی‌شک این خدمات بخش عمده‌ای از مشکلات جامعه هدف بهزیستی را رفع و بهبود بخشیده است.

به گزارش ایرنا، مجموع این خدمات دولتی که پاداش ریاست آن به شهادت ختم شد بی شک به عنوان خدمات ماندگار دولت سیزدهم در اذهان ۴۹هزار جامعه هدف بهزیستی استان ایلام ماندگار و به یادگار خواهد ماند.

کد خبر 109280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد