دیدار مدیرکل بهزیستی هرمزگان با نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی

در دیدار مدیرکل بهزیستی هرمزگان با فاطمه جراره نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی مسائل و مشکلات جامعه هدف در حوزه های مختلف مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ سامیه جهانشاهی مدیرکل بهزیستی هرمزگان با همراهی معاونین و مسئولان ستادی بهزیستی استان با حضور در دفتر نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با فاطمه جراره دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار مسائل و نیازهای مددجویان تحت پوشش بهزیستی با هدف خدمت رسانی مطلوب به مددجویان از سوی مدیرکل و معاونین بهزیستی استان تشریح و زمینه های همکاری و هم افزایی برای رفع موانع و مشکلات مطرخ شده مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

مدیرکل بهزیستی هرمزگان در این نشست با ارائه آماری از افراد تحت پوشش و خدمت گیرنده در حوزه های مختلف امور اجتماعی ، توانبخشی و پیشگیری تعداد کل خدمت گیرندگان بهزیستی هرمزگان را 150 هزار نفر عنوان کرد و اظهار داشت : ایجاد اشتغال ، مسکن ، حمایت از افراد نیازمند و آسیب پذیر و توانمندسازی جامعه هدف ازاولویت‌های مهم سازمان بهزیستی است.

وی در ادامه به تشریح خدمات و ماموریت های بهزیستی پرداخت و اذعان داشت : سازمان بهزیستی به عنوان سازمان دولتی تمام منابع برای حمایت از اقشار تحت پوشش خودش را از منابع دولتی دریافت می‌کند. منابع دولتی هم دارای محدودیت‌های فراوانی است و از طرف دیگر برخلاف دیگر نهادهای حمایتی افرادی که تحت پوشش این سازمان قرار می‌گیرند نه‌فقط دچار محدودیت‌های معیشتی هستند بلکه محدودیت‌های جسمی هم مضاعف بر محدویت‌های حوزه معیشت دارند. لذا به واسطه این‌که توان لازم را ندارند که بتوانند در فضای جامعه حضور پررنگ و مؤثری داشته باشند نیاز به یک حمایت جدی‌تر نسبت به سایر اقشار دارند.

سامیه جهانشاهی ادامه داد: وظایفی که به سازمان بهزیستی محول گردیده بسیار گسترده‌ است و این بار سنگین با امکانات کم سازمان متوازن نیست بنابراین لازم است نگاه ویژه‌تری به تخصیص اعتبارات سازمان بهزیستی همراه باشد تا بهزیستی بتواند به صورت اثربخش وظایف خودش را انجام دهد.

تعیین سهم بهزیستی ار محل مسئولیت های اجتماعی صنایع و مناطق آزاد استان دیگر خواسته مدیرکل بهزیستی هرمزگان بود.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی به عنوان یکی از متولیان اصلی کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی قویترین وغنی ترین دستگاهی است که در رابطه با مسائل اجتماعی کار می کند تصریح کرد : با تعریف ساختار منسجم و نهادینه سازی  و یکپارچه سازی مسئولیت اجتماعی صنایع و مناطق آزاد در استان می توان از اجرایی شدن مسئولیت اجتماعی در جهت کاهش آسیبهای اجتماعی و معلولیت ها، حمایت از ایتام  ، زنان سرپرست خانوار ، افراد دارای معلولیت و دیگر گروههای هدف بهزیستی بهره برد.

 تامین اعتبار لازم برای انجام طرح های پژوهشی و تخصصی برای  پیشگیری از معلولیت های ناشی از اختلالات ژنتیک با توجه به نرخ بالای شیوع معلولیت ها در برخی شهرستانها و تبدیل وضعیت نیروی های خرید خدمت اورژانس و شیرخوارگاه در جهت انگیزه مندی این نیروها برای ادامه فعالیت در بهزیستی از دیگر مواردی بود که در این جلسه مطرح شد.

جهانشاهی همچنین خواستار همراهی نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در راستای افزایش سهمیه های استخدامی برای جذب نیروهای متخصص و کمک به رشد اعتبارات برای افزایش حقوق و دستمزد کارکنان بهزیستی شد.

فاطمه جراره نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه با تقدیر از دغدغه مندی مدیر و معاونین بهزیستی هرمزگان برای ارائه هر چه بهتر خدمات به جامعه هدف اظهار داشت : سازمان بهزیستی کارهای بسیار باارزشی را با حداقل اعتباراتی که دارند انجام می‌دهد .قطعاً اگر بخواهیم بهزیستی به معنای واقعی رسالت‌ها و وظایف خودش را انجام دهد می‌بایست تخصیص اعتبارات صددرصد باشد.

وی با انتقاد از برخی بی عدالتی ها و بی سلیقگی ها در توزیع سهم مسئولیت های اجتماعی ، پیگیری تعیین سهم استان هرمزگان از مسئولیت های اجتماعی صنایع و رعایت عدالت در توزیع بین نهادها را بخشی از مسئولیت نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد و اذعان داشت : در این صورت تکلیف اعتبارات هر دستگاه از محل مسئولیت های اجتماعی مشخص شده و می تواند براساس نیاز سنجی و اولویت در طول سال برای خدمت رسانی  به جامعه هدف ، برنامه ریزی دقیق و  هدفمند انجام گیرد.

فاطمه جراره همچنین از مدیرکل بهریستی هرمزگان خواست مواردی که نیاز به قانون گذاری هست احصا و براساس اولویت بندی اعلام کند .

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در پایان ضمن ابراز خرسندی از حضور مدیرکل و مسئولین بهزیستی و تبادل نظر صورت گرفته در بحث مسائل مددجویان بهزیستی ، در خصوص موارد و چالش های مطرح شده قول همراهی و پیگیری داد.

کد خبر 109219

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد