نشست مدیران بهزیستی و شرکت آلومینیوم المهدی هرمزگان

چالش های برنامه ژنتیک و تکمیل واحدهای مسکونی نیمه تمام ویژه ایتام در دیدار مدیرکل بهزیستی با مدیر عامل شرکت آلومینیوم المهدی هرمزگان مورد بررسی قرار گرفت .

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ حمید رجب پورمدیر عامل شرکت آلومینیوم المهدی هرمزگان با حضور در بهزیستی استان با سامیه جهانشاهی دیدار و گفتگو کرد.

سامیه جهانشاهی مدیرکل بهزیستی هرمزگان در این جلسه ضمن قدردانی از همراهی مجموعه آلومینیوم المهدی با بهزیستی به تشریح اهداف کلی برنامه پیشگیری از معلولیتهای ناشی از اختلالات ژنتیکی در استان پرداخته و اظهار داشت : تعیین میزان شیوع معلولیت های ناشی از اختلالات ژنتیک در افراد دارای معلولیت در شهرستان ها ، شناسایی ناقلین این اختلالات ، ایجاد بانک اطلاعات ژنتیک و پیشگیری از معلولیت های ناشی ازاین  اختلالات ژنتیک با انجام تشخیص قبل از تولد و لانه گزینی بخشی از اهداف کلی این برنامه است .

وی در ادامه با ارائه آماری از هزینه هایی که برای عمر ۳۰ ساله افراد دارای معلولیت به دولت تحمیل می شود اظهار داشت : صرفنظر از هزینه مالی که به دنبال تولد هر کودک معلول به جامعه وارد میشود آسیب های اجتماعی، عاطفی شدید به خانواده به ویژه مادر وارد می شود .

جهانشاهی تصریح کرد : با انجام مشاوره و آزمایشات ژنتیک وشناسایی خانواده های پرخطر با هزینه بسیار کمتر می توان از تولد کودکان معلول پیشگیری کرد.

مدیرکل بهزیستی هرمزگان عدم وجود اعتبار کافی جهت کمک هزینه انجام آزمایشات ژنتیک ، پر هزینه بودن برخی از آزمایشات ژنتیک و عدم حمایت سازمانهای بیمه گر را از جمله چالش های برنامه ژنتیک عنوان کرد و خواستار همراهی صنایع به ویژه شرکت آلومینیوم المهدی در این زمینه شد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود اذعان داشت : در حال حاضر دو مرکز مشاوره ژنتیک (دولتی و غیردولتی) در راستای کاهش شیوع و بروز معلولیت های ناشی از اختلالات ژنتیک در استان فعالیت دارند.

چالش های موجود در بحث تکمیل واحدهای مسکونی نیمه تمام ویژه ایتام و خانوارهای دارای حداقل دو عضو معلول به بالا و عدم توانایی مددجویان در تامین سهم آورده از دیگر مواردی بود که از سوی مدیرکل بهزیستی هرمزگان در این جلسه مطرح و بخشی از مسائل و مشکلات جامعه هدف به ویژه در تامین مسکن مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفت .

کد خبر 109098

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد