اهم عملکرد بهزیستی استان در حوزه معاونت اجتماعی در سال ۱۴۰۲

دکتر منطقی: یک هزار و ۳۹۴ نفر زن سرپرست خانوار تحت حمایت بهزیستی استان می باشند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان، مدیرکل بهزیستی استان گزارشی از عملکرد و خدمات ارائه شده در معاونت اجتماعی در سال ۱۴۰۲ بیان کردند.

دکتر منطقی با اشاره به تحت نظارت داشتن ۱۱ خانه نگهداری شبانه روزی از فرزندان فاقد سرپرست  یا سرپرست غیر موثر در استان، تعداد فرزندان تحت حمایت در این خانه ها را  ۱۴۸ کودک و نوجوانان بیان و افزودند: در سال گذشته ۳۵ کودک دارای شرایط به خانواده ها واجد الشرایط بمنظور فرزندخواندگی واگذار و همچنین ۷ فرزند تحت حمایت در خانه های نگهداری وارد زندگی مستقل و ۳۰ فرزند با انجام مراحل تخصصی و مددکاری به خانواده خود بازپیوند شده اند.

محمود منطقی: نگهداری زنان در معرض یا آسیب دیده مورد خشونت خانگی، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در مواردی که نیازمند دریافت خدمات تخصصی بصورت شبانه روزی و اقامتی می باشند از اهداف راه اندازی خانه امن شبانه روزی غیر دولتی ویژه زنان تحت خشونت است و در ادامه هم اکنون دو مرکز کودکان کار خیابانی تحت نظارت اداره کل بهزیستی استان فعال است که طی سال ۱۴۰۲ به ۸۱ کودک تحت حمایت خود خدمات آموزشی و درمانی ارائه کرده است.

وی با بیان این مطلب که بهزیستی بر توانمند سازی بانوان سرپرست خانوار تاکید جدی دارد، از یک هزار و ۳۹۴ نفر زنان سرپرست خانوار تحت حمایت بهزیستی استان خبر دادند و اظهار داشتند: تعداد افراد تحت پوشش بیمه عشایری ۴۰۵ و بیمه شهری ۵۱۵ نفر در معاونت اجتماعی بوده و با تلاش همکاران در این حوزه در سال گذشته  ۴۹ زن سرپرست خانوار به توانمندی و برای ۱۵۹ نفر نیز ایجاد اشتغال و ۴۶ نفر دیگر از آموزش فنی و حرفه ای بهره مند شده اند.

مدیرکل بهزیستی استان همچنین از ارائه خدمات به دو هزار و ۲۳۲ نفر تماس گیرنده با خط ۱۲۳، خبر داده و تاکید کردند: برنامه اورژانس اجتماعی برنامه‌ای تلفیقی از مداخله در بحران، فردی، خانوادگی و اجتماعی (مرکز اورژانس اجتماعی)، خط تلفن اورژانس اجتماعی (۱۲۳)، تیم سیار اورژانس اجتماعی (خدمات اجتماعی سیار) و پایگاه اورژانس اجتماعی (پایگاه خدمات اجتماعی) است.

 منطقی در پایان گزارش خود با بیان افزایش سقف امداد بگیران در حوزه اجتماعی بهزیستی استان به ۱۰۰ نفر، از کلیه همکاران خود به ویژه در معاونت اجتماعی در سطح استان تقدیر و رمز دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده را همدلی و همراهی یک مجموعه دانستند.

کد خبر 108696

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد