شهرتهران| همایش طرح جامع کنترل آسیب های اجتماعی برگزار شد

مدیر بهزیستی شهرتهران در همایش کنترل آسیب های اجتماعی گفت: آموزش های مهارت زندگی در کاهش و کنترل آسیب های اجتماعی بین زوجین بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، همایش طرح کاهش و کنترل آسیب های اجتماعی با حضور مددکاران و روانشناسان ۸۷ کلانتری تهران بزرگ به همت معاونت اجتماعی ستاد نیروی انتظامی برگزار شد.

مدیر بهزیستی شهر تهران ضمن حضور در این همایش عنوان کرد؛ با توجه به اینکه بهزیستی یکی از متولیان کاهش آسیب بوده، آموزش مددکاران و روانشناسان در کاهش آسیبها در خانواده بویژه خیانت در زوجین مورد اهمیت می باشد.

محمود برزگر در ادامه سخنان خود افزود: نحوه آموزش افرادی که در کلانتری ها کار می کنند در راستای اهداف پیشگیرانه از جمله سه عامل آموزش مهارت های زندگی، آموزش پیش از ازدواج و آموزش های زندگی خانواده، پیش زمینه کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی از جمله خشونت خانگی می شود.  

وی در ادامه ایراد سخنرانی خود بیان کرد: سال هاست سازمان بهزیستی ضمن تهیه بسته های آموزشی استاندارد و اجرای آن برای گروه های مخاطب، اقدام به برگزاری دوره ‌های تربیت مربی TOT کرده است و این دوره ها با هدف تربیت مدرسان و مربیانی آموزشی است که بتوانند در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی و مشکلات روانشناختی به عموم مردم، براساس بسته های آموزشی که تدوین شده، آموزش هایی در زمینه سلامت روان ارائه دهند.

مدیر بهزیستی شهر تهران در ادامه به افراد حاضر خاطر نشان کرد: درک کردن همسر یکی از مهم ترین اصولی است که همواره برای جلوگیری از خیانت توصیه می شود و دلیل اصلی خیانت، عدم ارتباط عاطفی به علت فعل و انفعالات منفی بین زوجین است؛ اگر شما می خواهید از رابطه تان محافظت کنید نیاز به مهارت دارید و این مهارت ها هم قبل ازدواج و هم بعد ازدواج باید به زوجین آموزش داده شود.

قابل یادآوری است، در این جلسه بحث برگزاری کارگاههای TOT و آموزش ها لازم و معرفی اساتید مجرب از طرف سازمان بهزیستی به کلانتری ها مبنی بر آموزش افراد شاغل در کلانتری ها و افراد مراجعه کننده مطرح شد.

کد خبر 108444

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد