ماجرای نوزادی که در مرکز خانه تلاش بهزیستی مازندران بدنیا آمد 

قبل از ظهر روز شنبه بیست و دوم اردیبهشت ماه، نوزادی پسر در خانه تلاش بهزیستی مازندران با کمک کارشناس مرکز و همکاری کارشناسان اورژانس اجتماعی بهزیستی مرکز استان، چشم به جهان گشود. 

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران؛ خانم صمدی، مسوول این مرکز در رابطه با این ماجرا می گوید: خانمی ۲۹ ساله و باردار مدتی است ساکن خانه تلاش  شهرسـتان ساری می باشد.
وی ادامه داد: کارشناسان مرکز بر اساس وظیفه انسانی و سازمانی خود در مدت اقامت این خانم بارها به محل زندگی او مراجعه نموده و هر دفعه خانواده از پذیرش این زن سر باز می زدند.
خانم صمدی اضافه کرد: در این مدت که خانم باردار در مرکز ساکن بود کلیه مراقبت های دوران بارداری و چکاب های نوبه ای او توسط پزشک زنان و زایمان صورت می گرفت. تا اینکه روز شنبه مادر اعلام درد کرد و  بلافاصله با اورژانس ۱۱۵ تماس گرفته شد. 
خانم ناطقی کارشناس خانه تلاش بهزیستی می گوید: ما متوجه وضعیت غیر عادی مادر شدیم‌. با بررسی های صورت گرفته فهمیدیم کیسه آب نوزاد پاره شده و مادر و کودک شرایط مناسبی ندارند.
وی ادامه داد: با توجه به عدم تخصص من و همکارانم در زمینه زایمان و ترسی که بر همه غلبه کرده بودو درد مادر، فقط دعا می کردیم آمبولانس هرچه زودتر برسد.
اما با برقراری تماس مجدد متوجه شدیم آمبولانس در ترافیک مانده و وضعیت مادر و کودک هم مناسب نبود.
مسوول خانه تلاش بهزیستی در ادامه با بیان اینکه به دلیل شرایط دشوار، همکاران خانم  اورژانس اجتماعی ساری به کمک آمدند، افزود: همکارانم هر کدام به نوعی سعی داشتند به این مادر کمک کنند. یکی با مادر صحبت می کرد و به او امیدواری می داد، دیگری دستهای مادر را گرفته بود تا فشار حاصل از درد زایمان را روی او خالی کند. چند نفر دیگر هم با ماماهای مختلف تماس می گرفتند و همه دنبال راه حلی برای رهایی مادر از این وضعیت بحرانی بودند.
خانم صمدی اضافه کرد: خانم ناطقی کارشناس مرکز که این وضعیت را دنبال می کرد شرایط نوزاد را نامناسب دید و وارد عمل شد.
خانم ناطقی ادامه داد: با توکل به خدای متعال و دعاهای زیر لب تصمیم گرفتم در خارج کردن نوزاد که بخشی از بدنش خارج شده بود کمک کنم. کارشناس اورژانس اجتماعی خانم شاکری هم در این کار مرا یاری کرد.
نوزاد از قسمت کمر گیر کرده بود. تمام توانمو گذاشتم تا بچه بدنیا بیاد. لحظات سخت و نفس گیری بود. سر و دستان کودک خارج نمی شد. تمام سعی خودمو کردم تا او را نجات دهم. بالاخره معجزه رخ داد و نوزاد را خارج کردم.
بعد از بدنیا آمدن نوزاد یکی از کارشناسان اقدام به زدن ضربه به پشتش کرد و همزمان ۱۱۵ رسید و بند ناف کودک را برید و اقدامات لازم  انجام و مادر و کودک جهت بررسی و معاینات پزشکی به بیمارستان اعزام شدند.
لازم به ذکر است نوزاد پسر و در شرایط مطلوبی بسر می برد.

کد خبر 107744

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد