بازدید میدانی رئیس بهزیستی شهرستان پلدشت از فضاهای مناسب سازی شده شهرستان

فرخنده عسگری ، رئیس بهزیستی پلدشت در بازدید میدانی ، از فضاهای مناسب سازی شده کمیته امداد شهرستان بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی پلدشت ؛

عسگری در جریان بازدید از مناسب سازی فضاهای اداره کمیته امداد گفت: باید همت کنیم مناسب سازی ادارات سطح شهرستان به نحو احسن انجام گردد تا زمینه را برای حضور افراد دارای معلولیت، سالمندان... در جامعه فراهم نماییم تا این عزیزان بتوانند از حقوق برابر با دیگر شهروندان برخوردار باشند.

 عسگری افزود:شهرداری یکی از اعضای مهم ستاد مناسب سازی است که مناسب‌سازی اماکن عمومی، دولتی و غیر دولتی، معابر و فضاهای عمومی، بوستان‌ها و پیاده‌روها را دنبال می‌کند، شرط اولیه صدور پروانه ساختمان یا پایان کار تمامی اماکن عمومی دولتی و غیردولتی منوط به رعایت اصول مناسب‌سازی و دسترسی آسان برای جامعه هدف بهزیستی و کمیته امداد است.

وی در ادامه افزود: باید توجه داشت برخلاف اینکه در تعریف مناسب سازی به طور مستقیم به افراد معلول اشاره شده است اما کسانی که در مواجهه با موانع فیزیکی و معماری محیط شهری هستند و مناسب سازی محیط شهری برای آنها مفید هست طیف گسترده ای از آحاد جامعه را در برمی گیرد مانند افرادی که با صندلی چرخدار تردد می کنند ، افراد نابینا و کم بینا ، کسانی که ضعف و محدودیت حرکتی دارند، سالمندان ، کودکان و بزرگسالان با ناتوانایی های موقت ، خانم های باردار ، مادرانی که کودکان خود را با کالسکه جابه جا می کنند و نیز افرادی که درچار عارضه های مفصلی هستند.

بازدید میدانی رئیس بهزیستی شهرستان پلدشت از فضاهای مناسب سازی شده شهرستان

کد خبر 106660

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد